کد خبر: 26499
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 دی 1395 - 08:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی سامان، جلسه نقد کتاب و نشست شعرخوانی ار طرف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار در خراسان رضوی برگزار شد.
برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار، برگزاری کارگاه آموزشی سامان، جلسه نقد کتاب و نشست شعرخوانی از جمله برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار در کتابخانه‌های این شهرستان بود.

 کارگاه آموزشی نرم افزار سامان در کتابخانه دکتر شریعتی برگزار شد.

به گفته طاهره سلیمی، مسئول کتابخانه شریعتی سبزوار مدرس و برگزار‌کننده این کارگاه، با توجه به این که شبکه جامع کتابخانه‌های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت و جستجو در کلیه کتابخانه‌های موجود در شبکه را برای کاربران خود به سهولت فراهم می‌کند، در این کارگاه نحوه جستجو، رزرو، ثبت‌نام اینترنتی و غیره به اعضا و مراجعان کتابخانه آموزش داده شد.

جلسه نقد و بررسی کتاب در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری برگزار شد. در این جلسه طبق روال گذشته اعضای کتابخانه کتاب‌هایی را که طی یک هفته گذشته خوانده بودند معرفی کردند. در ادامه  داستانی از چخوف با عنوان «یک دست و دو هندوانه» قرائت شد و اعضای حاضر درباره داستان نظرات خود را ارائه دادند.

در ادامه جلسه حسن کی‌قبادی نویسنده رمان «شاخه‌های روز» در ضرورت نوشتن از آنچه به آن اشراف داریم و در حال و هوای آن هستیم صحبت کرد و با همین مقدمه بداهه‌نویسی آغاز شد و در فرصت پانزده دقیقه‌ای شرکت‌کنندگان داستانهایی کوتاهی درباره موضوعات مختلف نوشتند.

هم چنین به همت اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار جلسه شعر‌خوانی به یاد احسان طباطبایی، شاعر فقید و جوان شهرستان و عضو فعال کتابخانه‌های عمومی برگزارشد.

درابتدای این نشست جواد جعفری‌نسب با شعری از سلمان هراتی یاد این شاعر جوان درگذشته را گرامی داشت و سپس دیگر شاعران حاضر در جلسه شعر خواندند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: