کد خبر: 31375
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 11:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران استان اصفهان برگزار شد

منبع : لیزنا
دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» با کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی الغدیر خمینی‌شهر برگزار شد.
دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران استان اصفهان برگزار شد

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، دوره آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» باهدف آشنایی بیشتر و درک صحیح اخلاق حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی با حضور امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از روسای ادارات شهرستانی، کتابداران، مسئولین کتابخانه‌های عمومی و روسای ادارات ستادی در سالن اجتماعات کتابخانه الغدیر خمینی‌شهر برگزار شد.

 در این دوره آموزشی مصطفی جانقلی، مدرس دوره و عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران در تشریح فواید مجهز شدن به اخلاق حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اثربخشی در جامعه، دستیابی به‌سلامت روانی، ارتقای درآمدهای مادی و جایگاه اجتماعی، حصول معنویت و  برندسازی و ارتقای اعتبار حرفه‌ای از مهم‌ترین نتایج رعایت اخلاق حرفه‌ای در محیط کار است.

 جانقلی، بی‌اعتمادی، ترس از برخورد، بی‌توجهی به نتیجه کار، نبود تعهد و پرهیز از مسئولیت‌پذیری را پنج دشمن کار تیمی عنوان کرد و در توضیح قوائد زرین و سیمین اخلاق حرفه‌ای گفت: قاعده زرین به این مسئله اشاره دارد که با دیگران چنان رفتار کن که خوش داری با تو همان‌گونه رفتار کنند و قاعده سیمین ناظر بر این امر است که با دیگران چنان مکن که دوست نمی‌داری با تو آن‌گونه رفتار شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: