کد خبر: 35378
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 تیر 1397 - 17:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین دوره کارگاه «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» برای کتابداران قزوین

منبع : لیزنا
کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در قالب دومین دوره کارگاه «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی»، با مهارت‌های نظری و عملی ارتقاء و تقویت قدرت اندیشه‌ورزی در کودکان از طریق قصه‌خوانی آشنا می‌شوند.
دومین دوره کارگاه «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» برای کتابداران قزوین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه‌اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ‌دومین دوره کارگاه «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» با هدف آموزش مهارت‌های فکری از طریق قصه‌خوانی و تقویت قدرت اندیشه‌ورزی کودکان، توسط معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین و مؤسسه فرهنگی «سپهر بینش و حکمت و اندیشه سبحان»، با حضور و مشارکت ۲۵ نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از امروز یکشنبه دهم تیرماه آغاز شده و تا چهارشنبه سیزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

کتابداران حاضر در این کارگاه آموزشی ۴ روزه که به شیوه مشارکت تعاملی مدرسان و فراگیران و رویکرد تسهیل‌گری برگزار می‌شود، مبانی نظری و مهارت‌های عملی مباحث مرتبط را فرا می‌گیرند تا بتوانند از طریق کتابخوانی و قصه گویی، روحیه پرسشگری را تقویت کنند و زمینه‌های بروز خلاقیت، تفکر سنجشگرانه اخلاقی و اجتماعی کودکان را ارتقاء دهند.

پس از تجربه موفق برگزاری کارگاه‌های «آموزش فلسفه برای کودکان (فبک)» برای کتابداران استان‌های تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و یزد و بعد از بازخوردگیری برگزاری جلسات بررسی و ارزیابی، مرحله مقدماتی کارگاه‌های «کودک، کتاب و اندیشه‌ورزی» با ارائه سرفصل‌های جدید و با توجه بیشتر به اقتضائات بومی و ملی، همچنین زمینه‌های معرفتی ایرانی و اسلامی، گامی دیگر در نقش‌آفرینی مؤثرتر کتابداران کتابخانه‌های عمومی در مواجهه با کودکان و جامعه اندیشه‌ورز امروز و فرداست.

نخستین دوره این کارگاه آموزشی در بهمن و اسفند ۱۳۹۶ در تالار جلسات اداره‌کل استان تهران برگزار شد که طی آن ‌۲۵ نفر از کتابداران استان‌ تهران، مبانی نظری و مهارت‌های عملی مباحث مرتبط را در قالب موضوعاتی همچون: «نقد و بررسی دیدگاه رایج در تعلیم و تربیت کودک»، «انسان‌شناسی و تأثیر آن بر نظریه‌های تربیتی»، «ضرورت و تأثیر قصه‌گویی برای کودکان در فرآیندتعلیم و تربیت» و «روش قرائت داستان‌های فلسفی و اخلاقی و مرور تجربیات» توسط شماری از اساتید برجسته دانشگاه آموختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: