کد خبر: 36101
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه‌های  محیط زیست در کتابخانه عمومی محقق العلما در فارس

منبع : لیزنا
 بخش کودک کتابخانه عمومی محقق العلمای استهبان، با هدف آشنایی کودکان با محیط زیست و شیوه رفتار بهینه با طبیعت، سلسله کارگاه های آموزش محیط زیست را برگزار می کند.
برگزاری کارگاه‌های  محیط زیست در کتابخانه عمومی محقق العلما در فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، زهرا کاظم نژاد کتابدار بخش کودک کتابخانه عمومی محقق العلما، با بیان اینکه  در کارگاه های محیط زیست، کودکان نقش خود را در حفظ محیط زیست می آموزند، گفت: کارگاه آموزش محیط زیست از جمله برنامه های بخش کودک کتابخانه محقق العلما برای فصل تابستان است که به صورت هفتگی برگزار می شود.

 این کتابدار با اشاره به هدف این کارگاه بیان کرد: این کارگاه با آموزش رفتارهای درست زیست محیطی به کودکان، آنان را موظف می کند تا از زیستگاه خود محافظت کنند.

کاظم نژاد همچنین به مهارت هایی که در این کارگاه به کودکان آموزش داده می شود نیز اشاره و عنوان کرد: بازگو کردن اهمیت کره زمین و نقش موجودات در آن، ساخت ماکت کره زمین و کشکهشان و خورشید، نمایش کودکان در این کارگاه به صورت نمادی از درخت و موجودات، نحوه تشکیل ابر و باران و اهمیت آن برای کره زمین، کاشتن گل و گیاه و پاکسازی طبیعت و ... از جمله مهارت های زیست محیطی است که در این کارگاه آموزش داده می شود.

او اضافه کرد: در راستای نهادینه کردن رفتارهای درست زیست محیطی، برگزاری این کارگاه در طول سال ادامه خواهد یافت.

الهه مدحت، مربی کارگاه محیط زیست کتابخانه عمومی محقق العلما نیز در باره این کارگاه گفت: رفتارهای زیست محیطی باید از دوران کودکی آموزش داده شده و تبدیل به یک باور ذهنی در افراد شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: