کد خبر: 40676
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 دی 1398 - 11:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید اهالی فرهنگ از کتابخانه سوخته‌شده تفکر شهریار

منبع : مجمع ناشران انقلاب اسلامی
جمعی از اهالی فرهنگ و ناشران از محل کتابخانه سوخته‌شده تفکر شهریار بازدید کردند.
بازدید اهالی فرهنگ از کتابخانه سوخته‌شده تفکر شهریار

به گزارش لیزنا، جمعی از اهالی فرهنگ و ناشران از محل کتابخانه سوخته‌شده تفکر شهریار که آشوبگران آن را در جریان آشوب‌های آبان 98 به آتش کشیدند، بازدید کردند.

در این بازدید میثم نیلی؛مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، علی‌اکبر تورانیان؛عضو هیئت‌مدیره ناشران دانشگاهی، عبدالعظیم فریدون؛رئیس هیئت‌مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان و محسن پرویز؛رئیس هیئت‌مدیره انجمن قلم ایران و برخی از ناشران معتبر از جمله مرتضی آخوندی، مصطفی زمانی و سیدغلامرضا حسینی به همراه مسئولان استانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حضور داشتند. بازدیدکنندگان طی این بازدید، در جریان جزئیات حادثه قرار گرفتند و برای کمک به بازسازی هرچه سریع‌تر این کتابخانه اعلام آمادگی کردند.

در جریان این رویداد غم‌انگیز که 13هزار جلد کتاب این کتابخانه به طور کامل و بخش اعظم ساختمان ۶۰۰ مترمربعی آن از بین رفت و غارت شد، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پویشی را با عنوان «#آباد_بمان_ایران» راه‌اندازی کرده است و در آن برای جمع‌آوری کتاب و تجهیزات برای این کتابخانه و کمک‌های نقدی برای بازسازی آن فراخوان داده است. تا به امروز حدود 1000 جلد کتاب از سوی ناشران، کتاب‌فروشان و فعالان فرهنگی به این کتابخانه اهدا شده است.

طی هماهنگی انجام‌شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس تهران انقلاب، خیابان شهدای ژاندارمری، بین منیری جاوید و ۱۲ فروردین، پلاک ۱۴۰، کتاب‌های اهدایی را جمع‌آوری می‌نماید. همچنین شماره تلفن ۰۹۳۳۶۳۷۰۰۳۳ برای هماهنگی و دریافت کمک‌ها پاسخگوی ناشران، کتاب‌فروشان و صاحبان آثار برای شرکت در این پویش خواهد بود. همچنین هشتگ #آباد_بمان_ایران در شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی این حرکت فرهنگی استفاده خواهد شد. نهاد کتابخانه های عمومی کشور همه کتابخانه‌های عمومی کشور را به عنوان پایگاه جمع‌آوری این کمک‌ها معرفی کرده و شماره حساب ۲۶۷۷۲۱۰۰۹ به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار، نزد بانک تجارت را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعلام نموده و از علاقه‌‌مندان خواسته در فیش‌های واریزی عبارت «کمک به بازسازی و تجهیز کتابخانه تفکر» را قید و تصویر آن به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

این کتابخانه پیش از آتش‌سوزی و تخریب کامل هزار عضو فعال داشته و پایگاهی فرهنگی در نصیرآباد شهریار بوده است. مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار امیدوارند با همت ناشران و اهالی فرهنگ و ادب و همچنین گروه‌های جهادی طی سه ماه آینده این کتابخانه بازسازی شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: