کد خبر: 44340
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 شهریور 1400 - 11:02

داخلی

»

کتاب

مجموعه‌ی 6 جلدی قصه‌های هارولد به چاپ دوم رسید

منبع : انتشارات قدیانی
مجموعه 6 جلدی قصه‌های هارولد اثر کراکت جانسون با ترجمه‌‌ی فاطمه حجوانی در نوبت چاپ دوم منتشر شد.
مجموعه‌ی 6 جلدی قصه‌های هارولد به چاپ دوم رسید

به گزارش لیزنا،  انتشارات قدیانی، مجموعه 6 جلدی قصه‌های هارولد اثر کراکت جانسون با ترجمه‌‌ی فاطمه حجوانی  را در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه‌مندان به فلسفه برای کودکان قرار داد.

تشویق کودکان به اندیشیدن و تفکر درباره خود و محیط اطرافشان، رمان حال و زندگی آینده از دغدغه‌های ذهنی هر پدر و مادری است. تا قدرت تجریه و تحلیل‌شان افزایش یابد و در آینده کمتر دچار سردرگمی و مشکلات شوند. یکی از راه‌های تشویق کودکان به تفکر، قرار گرفتن مباحث فلسفی در نظام آموزشی و پرورشی و دسترسی به کتاب‌هایی است که آنها را به اندیشیدن تشویق می‌کند. این کار از طریق فلسفه برای کودکان امکان‌پذیر شده است.

فلسفه برای کودکان برنامه‌ای برای افزایش مهارت تفکر نقاد و خلاق در درک مسائل فلسفی نزد کودکان است. انتشارات قدیانی نیز با همین رویکرد مجموعه‌ی 6 جلدی هارولد را منتشر کرده است. این مجموعه به بچه‌ها می‌آموزد که خودشان دنیایشان را بسازند. این سازندگی با تخیل آغاز می‌شود با  بازی استمرار می‌یابد و با تجربه‌اندوزی به بلوغ می‌رسد. قصه‌های این مجموعه ، نمایش کارهایی بزرگ از پسری کوچک‌اند.

شخصیت اصلی پسر کوچکی است به نام هارولد که خودش دنیای داستانش را خلق می کند. او داستان را با تصویر می کشد و می سازد. این سازندگی با تخیل آغاز می شود و با بازی استمرار پیدا می کند. داستان مانند یک نمایش است که پسری کوچک آن را با کمک تصاویری ساده و کودکانه می نویسد. روشی که نویسنده برای نوشتن داستانش انتخاب کرده خلاقانه و ابتکاری است و در خلاق کردن کودکان موثر است و به بچه ها می آموزد که با کشیدن تصویر به راحتی می توانند داستان بنویسند.

عناوین این مجموعه به شرح زیر است:

هارولد و مداد شمعی بنفش، هارولد افسانه می‌گوید، هارولد به آسمان سفر می‌کند، هارولد در قطب شمال، هارولد در سیرک و هارولد و تابلویی برای اتاقش

این کتاب‌ در نوبت دوم چاپ و با قیمت 45000 تومان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. این مجموعه قبلا به صورت تک جلدی نیز منتشر شده است.

برچسب ها :