کد خبر: 46397
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 شهریور 1401 - 21:02

داخلی

»

کتاب

برگزاری نمایشگاه کتاب «عاشورا تا اربعین حسینی»

منبع : لیزنا
نمایشگاه‌های موضوعی از عاشورا تا اربعین حسینی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.
برگزاری نمایشگاه کتاب «عاشورا تا اربعین حسینی»

به گزارش لیزنا، «پابه پای عاشورا»، «آبروي دو عالم»، «رویای بهشت» نیز از جمله نمایشگاه‌هایی است که کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها با نزدیک شدن به اربعین سیدالشهداء به برگزاری آن اقدام کرده‌اند.

در این نمایشگاه‌ها آثار منتخب با موضوعات وقایع و شهدای کربلا، محرم، صفر و اربعین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

«تاريخ کربلا از ولادت تا شهادت امام حسين(ع)، از اسيری اهل بيت عليهم‌السلام تا بازگشت به مدينه» اثر عبدالله مجيدي دامغاني؛ «زنان عاشورايي: نقش زنان در نهضت امام حسين(ع) از ‎۶۱ه.ق ـ ‎۱۳۲ه. ق» اثر زهره يزدان‌پناه قره تپه؛ «سفر عشق روايتي از يک سفر آفاقي، انفسي و دانشجويي به کربلا» اثر رضا احساني؛ «از غروب عاشوراي حسيني تا طلوع ظهور مهدي» اثر حسين احمدي قمي؛ «همراه با آل علي (ع): (از عاشورا تا اربعين)» اثر حشمت‌الله قنبري همداني؛ «از کربلا تا مدينه: مرثيه جانسوز وقايع پس از عاشورا» اثر احمد بحريني دشتی؛ «عزادار حقيقي» اثر محمد شجاعي؛ «جلوه‌هاي عزاداري در تعاليم اهل بيت عليهم السلام: مراحل چهارگانه ثواب عزاداري، شيوه‌هاي عزاداري طبق روايات اهل بيت...» اثر عليرضا شاهرودي؛ «کربلا و حرم‌هاي مطهر» اثر سلمان‌هادي آل طعمه؛ «سيری در سرزمين خاطره‌ها: سفرنامه کربلا» اثر احمد زماني از جمله آثاری است که علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه‌های برگزار شده از آن بازدید به عمل آورند.

کتاب «روایت سفر یک بانوی نویسنده با چهار بادیگارد قدبلندش از پیاده روی اربعین» یکی از آثار جذاب و اثر گذاری است که در میان کتاب های به نمایش درآمده در کتابخانه امام رضا(ع) درگز در معرض بازدید است.

این کتاب روایت بانویی است  که به دهکده ای سفر می کند که دوست دارد سر بر خاکش بگذارد. دهکده ای که شهردارش همان علمدار کربلا است.از سفری می نویسد که سراسر رحمت است و جذبه، رحمتی واسعه از سفره ارباب که در عالم پهن شده و جاذبه ای مغناطیسی که کل عالم را به خود مجذوب کرده است.

بخشی از این کتاب بدین شرح است:«. . . مگر یک شهر چقدر ظرفیت دارد؟ نکند این سیل جمعیت، از این طرف شهر وارد و به همین حالت از آن طرف خارج می شود؟ شاید... شاید این ایام، امام حسین کربلا را می سپارد به علمدارش. شهردار که او باشد، دیگر همه چیز ممکن است. شهر اندازه یک کشور، کش می آید و بعد که همه را بغل کرد، آن قدر به هم نزدیک شان می کند که دل هایشان به هم گیر کند و مثل مردم یک دهکده به هم نزدیک شوند و هر سال اربعین میعادگاهی است که همه رفته ها و هویت گم کرده ها برمی گردند به وطنشان. به هویتشان. به خاکشان. خاکی که برایشان مقدس است.»

نمایشگاه‌های برگزار شده تا پایان ایام محرم برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.