کد خبر: 47313
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 ارديبهشت 1402 - 06:50

داخلی

»

کتاب

«شاخص های زمين شناسی در طراحی و اجرای سازه های آبی» بررسی شد

منبع : روابط عمومی انجمن ناشران دانشگاهی
نشست تخصصی آموزه‌های حرفه ای شاخص های طراحي و اجرايي سازه هاي آبی با نگاهي به كتاب «شاخص های زمين شناسی در طراحی و اجرای سازه های آبی» در سراي علمي-فرهنگي سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب برگزار شد.
«شاخص های زمين شناسی در طراحی و اجرای سازه های آبی» بررسی شد

به گزارش ليزنا، نشست تخصصي آموزه هاي حرفه اي شاخص هاي طراحي و اجرايي سازه هاي آبي با نگاهي به كتاب شاخص هاي زمين شناسي در طراحي و اجراي سازه هاي آبي با حضور دكتر ايرج گلابتونچي، رئیس اجرای سازه های آبی، دکتری زمین ساخت زلزله،‌عضو هیأت مدیره سندیکای ایران، عضو هیأت مدیریه انجمن ساختمان سندیکای ایران و دكتر آزاده ابراهيم زاده، كارشناس مجري روز سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 در سراي علمي-فرهنگي ناشران دانشگاهي سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار شد.

در اين نشست دکتر ایرج گلابتونچی مولف کتاب مطالعه سنگ های رسوبی در صحرا یک معرفی کلی از کتاب کرد و گفت: بحث امروز ما، بحث کتاب و آکادمیک است. من در طول مدتی که در شرکت های پیمایش مختلف ساختمانی که کار کردم، همیشه دغدغه اینکه بتوانم یک ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار کنم، داشته ام. روی همین اصل سعی کردم تجربیات سی ساله ای که در زمینه سازه های آبی داشتم رو یک وجه آکادمیک بهش بدهم. همیشه به این فکر می کردم که بتوانم شاخصی طراحی کنم که با دانستن این شاخصه حالت های بهینه آبی را پیدا کنم. بر همین اساس در قالب پوشش دهی بحث های ژئوتکنولوژی اقدام کردم. طراحی نگهدارنده ها، دیواره ها و پی ها، معیارهای مختلف لرزه و زلزله خیزی عواملی است که اثر می گذارد در طراحی سازه ها. سعی کردم مثال های مختلفی از جای جای دنیا بیاورم که کمک کند به فهم بهتر موضوع برای مخاطبین این کتاب.

گلابتونچی ادامه داد: انتهای کتاب در یک جدول حدود چهل شاخص را معرفی کرده ام که اگر این چهل شناخت را بررسی کنید، میتوانید یک کار طراحی سازه را که از ابتدا تا انتها بر اساس این شاخص ها اجرا می شود را مشاهده کنید.

گلابتونچی در پایان گفت: من سعی کردم افق دید جدیدی را باز کنم ورای این سی سال تجربه کاری که داشتم آن هم این است که ما وقتی وارد کارهای اجرایی میشویم فقط به تاثیر نداشتن دانش و بهتر بودن تجربه داشتن در کار اکتفا نکنیم و درسی را که در دانشگاه ها می گذرانیم را از آن استفاده کنیم و به صورت تجربی از آن بهره ببریم. با این دید به اینکه چگونه آن چیزی که خواندیم را پیاده سازی کنیم، نگاه کنیم. این کتاب برای کسانی که مقداری دانش پی سازی و زمین شناسی داشته باشند در حد کم می توانند از این کتاب استفاده کنند و نتیجه کار را مشاهده کنند.

گزارش: غزاله ورقائی