کد خبر: 42204
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 شهریور 1399 - 16:12

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اعلام حمایت و همدردی با انجمن کتابداری لبنان

منبع : لیزنا
رییس هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران در نامه ای به رییس انجمن کتابداری لبنان از واقعه غم‌انگیز انفجار در شهر بیروت ابراز تاسف و هم‌دردی کرد.
اعلام حمایت و همدردی با انجمن کتابداری لبنان

به گزارش لیزنا، ‌رییس هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران در نامه ای به رییس انجمن کتابداری لبنان، ضمن ابراز تاسف و هم‌دردی از واقعه غم انگیز انفجار در شهر بیروت که به مجموعه‌های با ارزش، کتابخانه‌ها و کتابداران آن‌ها صدمه رسانده است؛ حمایت، همبستگی و آمادگی این انجمن را برای هرگونه کمک احتمالی به آن انجمن برای بازگرداندن وضعیت کتابخانه های آسیب دیده به شرایط قبلی‌شان، اعلام کرد.

متن کامل نامه در پیوست خبر آمده است.

وسعت انفجار مهیبی که روز  14‌ام مرداد در بندر بیروت، پایتخت لبنان اتفاق افتاد تا حدی بود که ‌خسارت‌های بسیاری را به ساختمان‌های اطراف محل انفجار وارد کرد. در این میان دست کم 3 کتابخانه و 2 کتابفروشی در اثر این انفجار آسیب دیدند.
کتابخانه‌های عمومی الباشوره و مونو و گیتاوی که هر سه در نزدیکی بندر بیروت واقع شده‌ و بیش از یک کیلومتر تا محل انفجار فاصله ندارند خسارات زیادی را متحمل شده‌اند. سازمان غیر دولتی السبیل که در سال 1997 در راستای حمایت از کتابخانه‌ها و ایجاد فرهنگ کتابخوانی در بیروت تاسیس شده متعهد شده تا هرچه زودتر با یاری کمک‌های مردمی این سه کتابخانه‌ آسیب‌دیده را بازسازی کند.