کد خبر: 45793
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 خرداد 1401 - 14:37

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

از واقفان و پیشکسوتان موزه‌های آستان قدس تجلیل شد

منبع : لیزنا
از پیشکسوتان و واقفان آثار تاریخی و مجموعه های نفیس به موزه رضوی در هفته موزه و میراث فرهنگی در مراسمی با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی تقدیر شد.
از واقفان و پیشکسوتان موزه‌های آستان قدس تجلیل شد

به گزارش لیزنا، در این مراسم که در محل موزه فرش رضوی واقع در صحن کوثر برگزار شد، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی سخنانی آستان مقدس امام رضا(ع) را پایگاه جهاد مقاومت و فرهنگ عنوان کرد که علاوه بر صیانت از میراث ملموس اسلامی، وظیفه حفاظت از مهم‌ترین مواریث کشور که حافظ هویت، و فرهنگ اسلامی بودند را نیز عهده دار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، با اشاره به فرا رسیدن روز سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر گفت: در سراسر سال‌های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر یکی از افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است که نباید فراموش شود.

وی تصریح کرد: جوانان بسیاری در کوچه پس کوچه‌های خرمشهر از کیان و جان و آبروی مردم دفاع کردند و پاسداشت و بزرگداشت این روزها می‌تواند یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز باشد.

حسینی با اشاره به سفر سالانه30 میلیون زائر به شهر مقدس مشهد، انتقال و یادآوری این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها به زائران را یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی برشمرد و آن را پیاده سازی عملی سیره رضوی عنوان کرد.

وی ادامه داد: سیره ائمه اطهار(ع) در جهاد و مبارزه خستگی ناپذیر خلاصه می‌شود و از همین رو باید عرصه‌هایی را فراهم آوریم تا جوانان و نوجوانان بیشتر با فرهنگ مقاومت و انقلابی بودن آشنا شوند.

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک کسب رتبه دوم موزه های رضوی به لحاظ رشد شاخص های ایکوم در میان موزه های بزرگ کشور، گفت: همه جای حرم مطهر رضوی موزه است که هنر اسلامی را از زوایای مختلف بیان می کند. 

وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی آیت الله طبسی، هر گونه خدمت در مشهد را بر پایه خدمت به امام رضا(ع) عنوان و تاکید کرد: خدمت به امام رئوف تنها در حریم حرم خلاصه نمی‌شود.

در ادامه این مراسم ابراهیم دژگاهی واقف هزاران قطعه تمبر، 953 قطعه برگ اسکناس از کشورهای مختلف و500 قطعه سکه ضرب ماشینی  و محمد تقی صفار واقف 700 سکه طلا و نقره تاریخی از دوره هخامنشیان تا زندیه و پیشکوستان موزه رضوی با اهدای هدایایی از سوی مالک رحمتی؛ قائم مقام آستان قدس رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.