کد خبر: 48083
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 آذر 1402 - 09:14

داخلی

»

کتابخانه ملی

چهل و هشتمین نشست سالیانه روسا و کارشناسان مراکز «ISSN» برگزار شد

منبع : لیزنا
چهل و هشتمین نشست سالانه مدیران و کارشناسان مراکز «ISSN» به منظور تبادل تجربیات فنی، همفکری و مشورت پیش از اتخاذ تصمیمات فنی، میان مدیران و کارشناسان این شبکه بین المللی در اکتبر سال 2023 در بروکسل پایتخت بلژیک به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.
چهل و هشتمین نشست سالیانه روسا و کارشناسان مراکز «ISSN» برگزار شد

به گزارش لیزنا، این نشست سالیانه فرصتی برای اعضای کشورهای عضو شبکه «ISSN» فراهم کرده تا ضمن تبادل اطلاعات درباره فعالیت های خود، تقویت همکاری و شرکت در کارگاه های تخصصی بحث و گفتگو کنند.

در روز اول از چهل و هشتمین نشست تخصصی «ISSN»، رئیس این مرکز بین المللی گزارشی درباره این مرکز در سال 2022 ارائه کرد و موضوعاتی همچون هیات مدیره و همکاری با شبکه «ISSN»، فعالیت های اطلاع رسانی  مرکز بین المللی «ISSN»، فراداده و هماهنگی های فنی شبکه،استاندارد سازی، فروش، بازاریابی و ارتباطات و بخش سیستم های اطلاعاتی مطرح شد و در ادامه مراکز ملی بلژیک، تونس، بوسنی و هرزگوین، نپال و اوکراین نیز گزارش هایی درباره فعالیت های مراکز خود ارائه کردند.

ارائه گزارشی در مورد برنامه استراتژیک مرکز بین المللی شبکه «ISSN» و پیشرفت های مورد انتظار تا پایان سال  2024، طرح بازسازی پرتال  «ISSN»، مروری بر فعالیت های ارتباطی این شبکه چون فروش، بازاریابی و ارتباطات  و تقویت وظایف این شبکه در سطح ملی و بین المللی از جمله برنامه های روز دوم این نشست تخصصی بود.

همچنین کارگاه تصحیح پیشینه های «ISSN» در «ISSN+» توسط تیم هماهنگی فراداده و شبکه مرکز بین المللی «ISSN» برگزار شد.

در روز سوم این نشست جلسه گروه بررسی دستنامه «ISSN»، پرسش و پاسخ در مورد موضوعات کتابشناختی، فراداده و هماهنگی شبکه،کارگاه قابلیت های جدید در «ISSN+»،کارگاه موارد واقعی واگذاری «ISSN» به انتشارات Springer-Nature: ، بحث در مورد گردش کار « Springer Nature ISSN » و منافع مختلف واسپاری قانونی، ناشران چند ملیّتی، مشاهدات در مورد چگونگی تغییر چشم انداز انتشارات در آلمان در طول سال گذشته ارائه شد و در روز چهارم قطعنامه تصویب و محل برگزاری نشست آینده اعلام شد.

در این نشست نمایندگانی از سازمان های بین المللی دیگر مانند یونسکو، ایزو و ایفلا نیز حضور داشتند.

لازم به توضیح است حمیده معماری نماینده مرکز ملی شاپا از اعضای گروه بررسی دستنامه مرکز بین المللی «ISSN» و سیامک محبوب مدیرکل پردازش و سازماندهی به نمایندگی از کتابخانه ملی ایران در این نشست تخصصی حضور داشتند. 

 

برچسب ها :