کد خبر: 45338
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 اسفند 1400 - 09:04

داخلی

»

گزارش

در نودمین نشست اعضای هیات مدیره مرکز بین‌المللی ISSN تأکید شد:

تاسیس مراکز جدید و گسترش شبکه ISSN

منبع : لیزنا
نودمین نشست اعضای هیات مدیره مرکز بین‌المللی ISSN در تاریخ هفدهم فوریه 2022  برابر با بیست و هشتم  بهمن ماه  1400برگزار شد.
تاسیس مراکز جدید و گسترش شبکه  ISSN

به گزارش لیزنا، نودمین  نشست اعضای هیات مدیره مرکز بین‌المللی ISSN  در تاریخ هفدهم فوریه 2022  برابر با بیست و هشتم  بهمن ماه  1400 با حضور اعضای هیات مدیره مرکز بین‌المللیISSN ، رئیس مرکز بین‌المللی  ISSN  ،  نماینده یونسکو برگزار شد. در این نشست حمیده معماری، نماینده مرکز ملی شاپا به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره حضور داشت.

در این جلسه خانم بکت، رئیس  مرکز بین‌المللی ISSN  گزارش دوره ای فعالیتهای این مرکز (اکتبر 2021 - ژانویه 2022)  را ارائه کرد. در این گزارش به موارد زیر اشاره شد :

-امور سازمانی مرکز بین‌المللی ISSN  

-ارائه چارت سازمانی جدید مرکز بین‌المللی ISSN

-شرح درباره قراردادهای کاری و مذاکرات این مرکز

- ارائه گزارش جلسه روسا و کارشناسان مرکز بین‌المللی ISSN  در سال 2021 که به میزبانی موسسه  Deutsche Nationalbibliothek  در تاریخ  17-19 نوامبر 2021 برگزار شد

-ارائه گزارش فعالیت گروه بازبینی دستنامه ISSN به ریاست خانم Deanna White( لازم به ذکر است که  نماینده مرکز ملی شاپا نیز در این جلسات که دو بار در ماه برگزار می شود شرکت می‌کند)  

-بازنگری جزئی ISO 3297.

برنامه های استراتژیک 2024

اهداف استراتژیک هفتگانه تعیین‌شده در سال 2020 برای دستیابی تا سال 2024 :

  1. مدیریت(International Standard Name Identifier) ISNI ؛
  2. ایجاد مراکز ملی جدید؛
  3. ISSN خوشه ای دیگر؛
  4. بررسی منابع جدیدی که واجد دریافت  ISSN هستند؛
  5. مدیریت URL برای منابع رقمی از طریق پیاده سازی شناسه های پایدار؛
  6. Keepers’ Registry؛
  7. بررسی پورتال ISSN به عنوان یک سرویس جدید.

همچنین بر تاسیس مراکز جدید  و گسترش شبکه  ISSN  از اهداف آینده مرکز بین‌المللی  ISSNاست در همین راستا در سال 2021 سه مرکز جدید افتتاح  شد و  کشورهای قطر، آلبانی و مغولستان  درخصوص افتتاح مرکز ملی در کشورشان ابراز علاقه کردند.

در این نشست  مسئول امور مالی مرکز بین‌المللی ISSN  و نماینده یونسکو نیز به ارائه گزارش مالی پرداختند و در پایان زمان نشست آتی اعضای هیات مدیره اعلام شد.

لازم به ذکر است مرکز ملی شاپا در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران زیر نظر اداره کل پردازش و سازماندهی فعالیت می‌کند و هم اکنون ریاست آن با طاهره یعقوب پور نرگسی است.

گزارش: اعظم رستگار

 

برچسب ها :