کد خبر: 42096
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 مرداد 1399 - 08:41

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

عضویت نماینده مرکز ملی شاپا در هیأت مدیره مرکز بین المللی ISSN

منبع : لیزنا
بیست و سومین اجلاس مجمع عمومیISSN  در سال 2020  به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت  آنلاین  برگزار شد.
عضویت نماینده مرکز ملی شاپا در هیأت مدیره مرکز بین المللی ISSN

به گزارش لیزنا،‌ در این نشست حمیده معماری نماینده مرکز ملی شاپا ، به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره انتخاب شد.

هیأت مدیره مرکز بین المللی ISSN از نمايندگان يونسكو، دولت فرانسه و ده نماینده منتخب از کشورهای عضو تشکیل شده است. هیأت مدیره جدید منتخبی از نمایندگان کشورهای آلمان، اسپانیا، ایران، ایالات متحده، برزیل، بریتانیا، تونس، سوئد و کرواسی است که به مدت دو سال( 2020-2022 )  هدايت فعاليت‎هاي شبكه ISSN و تعیین سياست‌ها و خط مشي فعاليت‎هاي شبكه ISSN را به عهده خواهند داشت.

مركز بين‎المللي ISSN (مستقر در پاريس) مؤسسه‎اي بين‎المللی است، از اين روي اساسنامه آن به تأييد تمامي اعضاي آن، از جمله ایران رسيده است. این مرکز و 90 مركز ملي و منطقه‌اي عضو آن، شبكه ISSN را تشكيل مي‎دهند و هدف آنها ايجاد پايگاه داده‎ها از مشخصات كتابشناختي پيايندهاي (نشریات ادواری) سراسر جهان و برقراري نوعي مديريت استاندارد پیایندها است.

مرکز ملی ISSN ایران که مرکز ملی شاپا نامیده می‌شود، با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، طی قراردادی که به امضای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مرکز ISSN رسیده، از سال 1381 فعالیت خود را در اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی آغاز کرد. تا کنون 7800 شمارهISSN به نشریات ایران اختصاص داده شده است.

برچسب ها :