کد خبر: 42377
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1399 - 09:22

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابسرای تخصصی دفاع مقدس

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابسرای تخصصی دفاع مقدس استان قزوین با بخش های تحلیل جنگ، خاطرات شهدا، کودک و شعر و داستان افتتاح شد.
افتتاح کتابسرای تخصصی دفاع مقدس

به گزارش لیزنا، کتابسرای تخصصی دفاع مقدس استان قزوین با بخش های تحلیل جنگ، خاطرات شهدا و ایثارگران، کودک، شعر و داستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ سرهنگ محمد برین، معاون اجرایی سپاه استان قزوین و محمد رجبی، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در  معراج الشهدای استان به بهره برداری رسید.

فاطمه محمد بیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در بازدید از این کتابسرا با اشاره به اهمیت نشر و ترویج مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس از درخشان ترین صفحات تاریخ جمهوری اسلامی است که با رشادت جوانان انقلابی و متدین ما شکل گرفت. از این رو باید تلاش کنیم تا خاطرات این روزهای بی نظیر و آرمان ها و اهداف والای دلاورمردان دفاع مقدس را در قالب کتاب ها و محصولات فرهنگی مناسب به نسل جوان منتقل کنیم.

وی بیان کرد: در سال های گذشته تلاش های خوبی از سوی رزمندگان، جانبازان و بازماندگان دفاع مقدس صورت گرفته است و با همراهی نویسندگان بخش هایی از این روایات به زبان شیرین در قالب کتب شعر، داستان و رمان به تصویر کشیده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار داشت: روایتگری از روزهای دفاع مقدس در کنار حفظ دارایی های معنوی ما می تواند موجب آشنایی بیشتر نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس باشد و از این رو لازم است تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از فعالان این حوزه حمایت کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: اگر می خواهیم روزهای درخشان دفاع مقدس در تاریخ ما ماندگار شود، نیازمند این هستیم که توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم و نویسندگان این حوزه بتوانند تولیدات بیشتری در اختیار نسل های بعد از ما قرار دهند.

محمد بیگی در پایان با بازدید از بخش های مختلف این کتابسرا، تصریح کرد: اداره کل کتابخانه ها آمادگی اجرای برنامه های مشترک همچون نشست های نقد و بررسی در راستای بازنمون محتوای غنی تولید شده در حوزه دفاع مقدس به مخاطبان و علاقمندان را دارد.