کد خبر: 42492
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 مهر 1399 - 09:22

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نماینده مردم اهواز،باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی؛

توسعه فرهنگ کتابخوانی توسعه جامعه به شمار می‌رود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز،باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی: توسعه فرهنگ کتابخوانی توسعه جامعه به شمارمی رود.
توسعه فرهنگ کتابخوانی توسعه جامعه به شمار می‌رود

به گزارش لیزنا، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به منظور بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی با مجتبی یوسفی، نماینده مردم شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، مجتبی یوسفی، نماینده مردم شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به  مشکلات و مسائل کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: مشکلات دستگاه های فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی در دوران اشتغال به کار در مجموعه فرمانداری اهواز تا به امروز معطوف به مباحث نیم درصد درآمد شهرداری هاست واین مشکل را می توان با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای همیشه حل کرد.

وی ادامه داد: از نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای توسعه زیر ساخت ها و همچنین اصلاح قانون نهادکتابخانه ها پشتیبانی خواهیم کرد. چرا که توسعه فرهنگ کتابخوانی توسعه جامعه به شمارمی رود. کتابخانه های عمومی متعلق به عموم مردم هستند و از هیچ کمکی برای حل مشکلات کتابخانه های عمومی دریغ نخواهیم کرد.

در ابتدای این جلسه، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن ارئه گزارشی از وضعیت و شاخص های کتابخانه های عمومی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه عنوان داشت: حل مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی، مطالبه اعضا و به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: با تامین منابع مالی  کتابخانه های عمومی می توان کیفیت و سطح ارائه خدمات به مردم را نیز ارتقاء داد.

وی ادامه داد: افزایش سرانه مطالعه و  گسترش فضای کتابخانه ای یک مسئولیت مهم در جهت توسعه استان است که با همیاری مردم و عزم جدی مسئولین به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  قابل اجرا است.