کد خبر: 42868
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آذر 1399 - 07:36

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به همت محفل ادبی هگمتانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» برگزار می شود.
برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب»

به گزارش لیزنا، به همت محفل ادبی هگمتانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» برگزار می شود. تمامی نویسندگان و شاعران فعال در زمینه کودک و نوجوان، همچنین کودکان و نوجوانان با ذوق و علاقمند می‌توانند آثار خود را تا پایان دی ماه در محورهای تعیین شده ارسال کنند. آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران بررسی و افراد برتر معرفی می‌شوند.

دبیرخانه این جشنواره در دو بخش شعر و داستان کوتاه با موضوعات کتاب و کتابخوانی(نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و یا کتابخانه، چشمه همیشه جوشان دانش(تاثیر کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) اثر می پذیرد. در محور شعر و داستان سه رده سنی شامل کودک ( از ۷ تا ۱۲ سال)، نوجوان (از ۱۳ تا ۱۷ سال) و جوان و بزرگسال(بالای ۱۸ سال) در نظر گرفته شده است.

اشعار باید در حیطه‌ ادبیات کودک و نوجوان باشند(یعنی مخاطب اصلی آثار گروه کودک و نوجوان باشد)، اما محدودیتی در قالب های شعری (کلاسیک- نیمایی - سپید) و تعداد آثار وجود ندارد. داستان ها نیز باید کوتاه باشد و در حیطه ی ادبیات کودک و نوجوان  قرار بگیرد(تعداد کلمات بکار رفته در داستان کمتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد). هر اثر باید به صورت جداگانه در یک فایل word تایپ شده و به صورت فایل پیوستی به ایمیل جشنواره ارسال شود. 

همچنین ضروری است شرکت کنندگان بالای هر اثر عنوان و موضوع اثر و بخش مسابقه و ذیل آن مشخصات خالق اثر شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، زادگاه، کد ملی، شماره تماس و آدرس محل سکونت خود را درج کنند. دبیرخانه جشنواره فرستنده اثر را صاحب اثر می داند. لذا ارسال اثر فرد دیگر در جشنواره تخلف بوده و دبیرخانه هیچگونه تعهدی نسبت به آن ندارد. آثار ارسالی نباید در کتاب یا نشریات و مجلات و سایر مطبوعات (تا قبل از تاریخ فراخوان) به چاپ رسیده باشد. همچنین دبیرخانه از پذیرش آثاری که در جشنواره های دیگر حائز رتبه شده اند معذور است. دبیرخانه جشنواره در آیین اختتامیه از ۳۶ برگزیده (در هر بخش ۶ نفر) با اهدای جوایز ویژه و لوح تقدیر خواهد کرد.

گفتنی است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صفحه اینستاگرام محفل ادبی هگمتانه به نشانی  hegmataneh_mahfel مراجعه کرده و یا از طریق پیام رسان واتس اپ با شماره ۰۹۳۷۸۵۶۸۳۸۸ ارتباط برقرار کنند؛ همچنین جهت ارسال آثار می توانند از طریق ایمیل جشنواره به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  و یا با مراجعه به سامانه سماک به نشانی www.samakpl.ir  اقدام کنند.