کد خبر: 42996
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1399 - 10:12

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

یادمان ادبی «رقص خون» برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادمان ادبی شعرخوانی«رقص خون» با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری خوزستان برگزار شد.
یادمان ادبی «رقص خون» برگزار شد

به گزارش لیزنا،  یادمان ادبی «رقص خون» در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین در سالروز تشییع میلیونی پیکر پاک این دو شهید در اهواز و با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان و حوزه هنری خوزستان در سالن اجتماعات حوزه هنری استان و بر بستر مجازی و با حضور محدود شاعران مدعو برگزار شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: شاید به زبان عادی نمی توان حق مطلب را درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادا کرد اما چه بسا به زبان هنر بتوان ایثارگری ها  و رشادت های ایشان را نشان داد.

عباس حسین زاده افزود: یک نقاش با نقاشی خود و یک شاعر با شعر خود می تواند ایثارگری ها، رشادت ها و فداکاری های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان کند.

در ادامه رییس حوزه هنری خوزستان نیز با تأکید بر تبیین سیره و سلوک زندگی حاج قاسم سلیمانی ، گفت: وق تی شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی در طول تاریخ حماسه می آفرینند و جاودانه می شوند دو برداشت و اتفاق رقم می خورد.

محمد شهباز گهرویی افزود: خلایی که درباره شخصیت های بزرگ وجود دارد این است که بیشتر به صورت زندگی آنها پرداخته می شود تا سیرت زندکی آنها در حالی که سیرت این افراد برای مردم و جوانان و قشر نوجوان تبیین و معرفی و الگوپردازی شود.

وی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر باید به تبیین سیره افراد و شخصیت های بزرگ مثل حاج قاسم سلیمانی بپردازیم و سیره و روش و منش زندگی آنها را تبیین کنیم.

در پایان از مجموعه شعر «سردار دل ها» سروده ام البنین بهرامی شاعر خوزستانی که در رثای شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سروده شده رونمایی شد.