کد خبر: 43276
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 بهمن 1399 - 12:15

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

معاونان نهاد کتابخانه های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی شیروان بازدید کردند

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
هوتن والی نژاد، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و در سفری یک روزه به استان خراسان شمالی، با هدف بررسی وضعیت کتابخانه مرکزی شیروان از این کتابخانه بازدید و جهت تعیین تکلیف و بهره برداری از این کتابخانه در جلسه شورای اداری شهرستان شیروان شرکت کردند.
معاونان نهاد کتابخانه های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی شیروان بازدید کردند

به گزارش لیزنا، هوتن والی نژاد، معاون اداری و مالی؛ مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ هادی  امیری، مدیر کل امور عمرانی؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفری یک روزه به استان  خراسان شمالی  به همراه  علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ شاهرخ شاهرخی، شهردار شیروان؛ نجفعلی روشن، رئیس شورای شهر شیروان  و دیگر مسئولین این شهر  با هدف بررسی وضعیت و تسریع در عملیات عمرانی از پروژه کتابخانه مرکزی شیروان بازدید کردند.

علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای بازدید از کتابخانه مرکزی شیروان ضمن معرفی بخش های مختلف گفت: شهرداری شیروان کار ساخت این کتابخانه را  از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۷۵۰ مترمربع شروع کرده که متاسفانه بعد از تغییر چندین پیمانکار توسط شهرداری این پروژه هم اکنون متوقف شده است که امیدواریم  با درایت معاونین نهاد و حمایت های همیشگی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور  قفل این کتابخانه باز شود و ما شاهد برگ زرینی دیگر در استان خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ ها؛ بعد از افتتاح کتابخانه های مرکزی بجنورد، آشخانه، اسفراین این بار در  شهرستان شیروان باشیم.

همچنین هوتن والی نژاد، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این بازدید تصریح کرد: تا کنون بیست و چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری، دوازده میلیارد ریال  از محل بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شش میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز از محل  اعتبارات تملک استانی برای این کتابخانه هزینه شده است. متأسفانه معاون عمرانی شهرداری شیروان  امروز از  بدهی پروژه  به پیمانکار  خبرداد که ما تا امروز  از این موضوع بی خبر بودیم. علی ایحال ما برای کمک به  اتمام و تعیین تکلیف  این پروژه به شیروان آمدیم و امیدواریم با همکاری مسئولین این شهرستان نتیجه رضایت بخش حاصل شود و امید به خدا شاهد بهره برداری از فاز اول این کتابخانه قبل از سال جدید باشیم.

والی نژاد بر  اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی کشور  مبنی بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور  اصولا یک نهاد بهره بردار است و در کارهای عمرانی ورود نمی کند و تجهیز کتابخانه ها را برعهده دارد، ولی برای به ثمر رسیدن  این پروژه و اتمام و بهره برداری از آن همکاری لازم را با مجری کنونی طرح و تحویل و تکمیل آن انجام خواهد داد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی کشور نیز در این بازدید با اشاره به جانمایی خوب  ساختمان کتابخانه و همچنین نقشه مناسب کتابخانه با رعایت استانداردهای کتابخانه ای، گفت: تمام تلاشمان مبنی براتمام این کتابخانه و بهره برداری از آن است که امیدواریم با همکاری و تعامل با مسئولان شیروان این مهم اتفاق بیفتد و شاهد حضور یک پایگاه فرهنگی- اجتماعی ارزشمند در دل این مجموعه تفریحی، ورزشی  برای عموم شهروندان شیروانی باشیم.

رمضانی در نشست شورای اداری شهرستان شیروان که پس از اتمام بازدید از کتابخانه در محل فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، عنوان کرد: پیرو جلسه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با وزیر کشور مبنی بر تسریع و اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شیروان به این استان سفر کردیم و  ان شاء الله این جلسه شروعی برای راه اندازی و افتتاح این کتابخانه باشد.

وی افزود: با تعامل و رایزنی فرمانداری شهرستان با دستگاه های خدمت رسان و بین بخشی می توان جهت تکمیل و تسریع در نصب انشعابات و فضاسازی کتابخانه اقدام کرد که مشابه این کار  را استان های دیگر در تعامل با نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در راستای بهره برداری از پروژه های کتابخانه ای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخانه ای  داشتند.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی همچنین نامگذاری یکی از میادین یا خیابان های شهر شیروان را به نام کتاب یا کتابخانه در این جلسه پیشنهاد داد و  تصریح کرد: در تمام شهرهایی که کتابخانه مرکزی در آنها  افتتاح شده این اتفاق  افتاده است.

گفتنی است؛ در ابتدای این سفر یکروزه از کتابخانه مرکزی بجنورد نیز توسط معاونین و مدیران کل ستادی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بازدید به عمل آمد و مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.