کد خبر: 44308
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 شهریور 1400 - 10:29

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به مناسبت هفته دولت کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری شهرستان بهار استان همدان با۸۰۰ متر زیربنا و صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار بازگشایی شد.
بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری

به گزارش لیزنا، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری شهرستان بهار با حضور احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مهدی مجیدی، شهردار بهار و  محسن فیض‌اللهی، رئیس شورای اسلامی شهر بهار ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: با توجه به رویکرد جدید که کتابخانه‌های عمومی مبنی بر تبدیل به مراکزی اجتماع محور، استانداردسازی برخی از فضاهای موجود ضروری است. به همین دلیل اقدامات بسیاری در راستای شاداب‌سازی فضاهای کتابخانه‌ها صورت گرفت. کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار از کتابخانه‌های سرآمد کشور هستند. یکی از مشکلات عمده موجود در شهر بهار، نبود امکان ارائه خدمات همزمان به بانوان و آقایان در کتابخانه‌های عمومی بود.


وی افزود: کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد اما پس از ۱۸ سال فعالیت به دلیل اینکه از فضای مناسبی برخوردار نبود، تعطیل شد. در سال ۱۳۹۶ ساختمان کتابخانه‌ عمومی آیت الله بهاری بررسی شد و با تحویل پروژه از اداره کل ارشاد اسلامی استان، اعتبارات لازم برای بازسازی و توسعه در نظر گرفته شد. در حال حاضر با بازگشایی کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله بهاری فضاهای جدید ایجاد و امکان استفاده هم زمان آقایان و خانم‌ها فراهم شد و ساختمان آن با گذشته به طور کامل متفاوت است.

زارعی با بیان اینکه کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری دارای دو سالن مطالعه هر یک با ظرفیت ۲۴ نفر، بخش مخزن با ۱۱ هزار منبع مطالعاتی، بخش کودک، بخش نشریات، پایگاه اطلاعاتی فارسی و لاتین است، گفت: کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری با ۸۰۰ متر زیربنا و صرف ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهادی، جاری و تملک و دارایی بازگشایی شد.

احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار در این آیین با بیان اینکه بخش عمده فرهنگ، کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتابخانه آیت‌الله بهاری از کتابخانه‌های عمومی خوب استان همدان از ابتدای تأسیس بوده و امروز شاهد توسعه آن هستیم. در حوزه کتابخانه‌های عمومی اعتقاد داریم که مردم نیازمند خدمات کتابخانه‌ای هستند. کتابخانه آیت‌الله بهاری اکنون یکی از بهترین فضاهای کتابخانه‌ای در استان است.

وی با اشاره به اینکه شهرداران شهرستان بهار همواره همراه کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: شهرداری در حوزه فرهنگی باید اقدامات ویژه‌ای داشته باشد. تمام مشکلات بشریت از خلأ اطلاعات نشأت می‌گیرد. سطح اطلاعات و دانش جامعه ما باید افزایش یابد و عموم مردم از این اطلاعات در زندگی خود بهره ببرند. در جامعه ما فقر فرهنگی وجود دارد. امید است میزان مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی افزایش یابد و با افزایش سرانه مطالعه و افزایش آگاهی به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم.