کد خبر: 45472
تاریخ انتشار: شنبه, 28 اسفند 1400 - 22:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری مسابقه کتابخوانی «زائر سلام»

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
همزمان با فرارسیدن سال نو و ایام نوروز مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.
برگزاری مسابقه کتابخوانی «زائر سلام»

به گزارش لیزنا، همزمان با فرارسیدن سال نو و ایام نوروز مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و نورز 1401 گفت: همیشه سعی بر آن داشته باشیم تا همسو با شعار «ما گام دوم انقلاب را با کتاب بر می داریم» حضور موثر و مفیدی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به تغییر حالت کتابخانه های عمومی از حالت سنتی به فرهنگسراهای اجتماعی افزود: تلاش ما امروز بر این است تا با برگزاری مسابقات و پویشهای کتابخوانی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مردم با توجه به تاکید موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ایجاد انس با کتاب و ترویج مطلععه در جامعه، سهم و دین خود را ادا نمائیم. از همین مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» با محوریت زائرین و مجاورین حضرت امام رضا(ع) در ایام نوروز برگزار می شود.

مسابقه «زائر سلام» در سه بخش «مسابقه کتابخوانی» بر اساس کتاب «دور تاب» اثر نویسنده سعید تشکری ویژه گروه سنی بزرگسالان، «مسابقه دلنوشته» با محوریت زیارت امام رضا(ع) ویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان و «مسابقه نقاشی» با محوریت زیارت امام رضا(ع) ویژه گروه سنی کودکان برگزار می شود.

علاقمندان می توانند آثار خود از یکم  فروردین تا 15 فرودین ماه 1401 از طریق سامانه الکترونیکی مسابقات سماک به آدرس samakpl.ir  ارسال کنند.

گفتنی است، در پایان به برندگان مسابقه جوایز ویژه ای به رسم یادبود اهدا می شود.