کد خبر: 42426
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مهر 1399 - 10:16

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه طرقبه میزبان «سنگر کتاب» شهید زنجانی شد

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس محفل «سنگر کتاب» به میزبانی کتابخانه امام خمینی (ره) طرقبه و با تجلیل از پدر شهید زنجانی ثانی در استودیو کتاب این کتابخانه برگزار شد.
کتابخانه طرقبه میزبان «سنگر کتاب» شهید زنجانی شد

به گزارش لیزنا، در این نشست پدر شهید زنجانی ثانی ضمن بیان خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: شهدا تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) بودند و خانواده هایی اصیل بودند و عشق به امام و انقلاب گام های آنها را نبرد حق علیه باطل بیش از پیش استوار می کرد.

وی با اشاره به شهید حسن رضایی، گفت: بدن حسن رضایی در کردستان یخ زده بود و بدن نیمه جانش را به طرقبه آوردند و پس از بهبود مجددا به جبهه رفت، یعنی حسن رضایی مرگ را لمس کرد ولی مجددا به جبهه شتافت و همین ایستادگی و جهادی عمل کردن بود که موجب شد بر خلاف جنگ های قبلی با وجود دست خالی رزمندگان اسلام، یک وجب هم از خاک ایران تصاحب نشد.

پدر شهید ادامه داد: امام امت فرمودند پیامبران از دامان مادران به ملکوت می رسند و اکنون اگر سنگر عفاف و حجاب را حفظ کنیم با وجود همه گیری فضای مجازی می توانیم بر دشمن پیروز شویم.

وی شعری از وصیت شهید را بدین شرح قرائت کرد:‌

حاضرم در راه دین فدا گردد سرم/ من بمیرم باک نیست اما بماند رهبرم

در پایان پدر شهید ضمن تشکر از برگزار کنندگان جلسه با اشعاری به سخنان خود پاسخ داد:

نباشد بردگی را یک نمونه

که استعمار باشد گونه گونه

بود رغیت تن سهل و آسان

امان از بردگی در فکر و در جان

چو فکر مردمی را بر بگیرند

از آن بهتر که در ذلت بمیرند

فسونکاران غرب از جای جستند

طلسم بردگی از تن شکستند

تو ای ایرانی پاک خردمند

به ذلت تا به کی مانی در این بند

حقیرالسادات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طرقبه شاندیز با بیان اینکه طرح سنگر کتاب در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آغاز شده است گفت: این طرح تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، کتابخانه های عمومی شهرستان طرقبه شاندیز با اجرای طرح این امر را عنوان می کنند که کتابخانه های عمومی سنگری است برای زنده نگه داشتن خون شهدا و ارزش های دفاع مقدس که به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت، کمتر نیست و کتابخانه های عمومی تلاش خواهند کرد تا با ترویج کتاب های حوزه دفاع مقدس و ثبت و ضبط سیره شهدا و با تجلیل از مقام شامخ خانواده شهدا گامی در ترویج دفاع مقدس بردارند.

وی ادامه داد: به مقام معظم رهبری بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌ قدر قرار دارند‌ و تكریم شهیدان به آن است كه این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستكبر سرخم نكنند و یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.

حقیرالسادات در پایان گفت:‌ کتاب و کتابخوانی و مطالعه مسیری روشن و مطمئن جهت فهم و درک وقایع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و کتابخانه های عمومی در این مسیر و با استمرار طرح سنگر کتاب تلاش خواهد کرد سهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا نماید و به سهم خود تاریخ گرانبهای جمهوری اسلامی و دفاع مقدس را از گزند تحریف دور نگه دارد.

همچنین  سید مصطفی میرشجاع از یادگاران دفاع مقدس به روایت گوشه های از دفاع مقدس پرداخت.
در این نشست سید جمال حقیرالسادات رئیس اداره کتابخانه های عمومی طرقبه شاندیز به معرفی کتاب باغ ماهی ها  اثر قاسم رفیعا پرداخت، همچنین سید مسعود موسوی نیز کتاب نورالدین پسر ایران، اثر تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب را معرفی کرد
این مراسم با تجلیل از پدر شهید یوسفعلی زنجانی ثانی و سید مصطفی میرشجاع عنبرانی یادگار دوران دفاع مقدس به پایان رسید.