کد خبر: 43009
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 دی 1399 - 06:44

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

به همت کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد برگزار شد؛

وبینار هوشمندی رقابتی، اهرمی برای موفقیت کتابخانه ها در دوران کرونا و پسا کرونا

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
به همت کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد وبینار هوشمندی رقابتی اهرمی برای موفقیت کتابخانه ها در دوران کرونا و پسا کرونا برگزار شد.
وبینار هوشمندی رقابتی، اهرمی برای موفقیت کتابخانه ها در دوران کرونا و پسا کرونا

به گزارش لیزنا،  به همت اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس و با همکاری کتابخانه عمومی شهید باهنر مشهد مقدس وبینار «هوشمندی رقابتی، اهرمی برای موفقیت کتابخانه ها در دوران کرونا و پسا کرونا » با حضور نرگس اورعی متخصص علم اطلاعات و دانش شناسی در حوزه هوشمندی رقابتی برگزار شد.

نرگس اورعی در این وبینار علمی و پژوهشی با اشاره به لزوم وجود رقابتی هوشمندانه در عرصه تولید و تحلیل علمی در تمامی سازمانها و نهادها، این فرایند را در کتابخانه های عمومی نیز الزامی دانست.

این متخصص علم اطلاعات و دانش شناسی در حوزه هوشمندی رقابتی ادامه داد: سازمانهایی موفق هستند که همواره به فکر آینده باشند و آمادگی های لازم را در مواجهه با اتفاقات غیر قابل پیش بینی در آینده داشته باشند.

وی از دوران کرونا با  همه سختیها و مشکلات ناشی از آن به عنوان فرصتی برای هویت بخشی و نشان دادن جایگاه واقعی کتابخانه ها یاد کرد.

وی دوران کرونا را غنیمتی ارزشمند برای کتابخانه های عمومی عنوان کرد تا  بتوانند ارزشهای خود را به عنوان سازمانهای فرهنگی عمومی جهت اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه در فضای مجازی ثابت کنند.

اورعی تاکید کرد: هوشمندی رقابتی به منزله یک فرایند  می تواند زمینه سازگاری به معنای توانایی سازش توام با انعطاف و موثر با محیط در نهادهایی مانند کتابخانه های عمومی را فراهم کند.

وی افزایش کیفیت اطلاعات، تسریع در تصمیم گیری،ارتقای فرایندهای نظام مند افزایش اثربخشی سازمانی،کاهش هزینه ها و افزایش آگاهی سازمانی را از جمله مزایای هوشمندی رقابتی عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح مدل پیاده سازی هوشمندی رقابتی در سه مرحله پیش تولید هوشمندی، تولید هوشمندی و پسا تولید هوشمندی پرداخت  و در خاتمه توصیه هایی کاربردی برای اجرا و پیاده سازی آن ارائه داد.