کد خبر: 46237
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مرداد 1401 - 10:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد:

هدف اصلی انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد ارائه خدمات موثرتر در جامعه امروزی است

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.
هدف اصلی انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد ارائه خدمات موثرتر در جامعه امروزی است

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با حضور ابراهیم رسولی مقدم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا ابراهیم رسولی مقدم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد گفت: برای پیشبرد اهداف انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تمامی اعضای انجمن و به ویژه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باید روحیه مطالبه گری و پیگیری مصوبات را در کنار همراهی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر مشهد را کلان شهر می دانیم باید دید، عملکرد، تصمیم و همکاری کلان نیز در همه زمینه ها داشته باشیم، افزود: برای دستیابی به آنچه که شایسته جایگاه کتاب، کتابخانه و کتابخوانی باید رشدی متوازن در این حوزه در مناطق مختلف شهرستان اعم از حاشیه شهر و روستاها داشته باشیم  و به عنوان متولیان این امر از این مسئله دفاع کرده و پیگیر آن باشیم.

رسولی مقدم استفاده از ظرفیت خیرین را با توجه به روحیه نوع دوستی مردم ایران در کنار اقدامات دولتی را عاملی موثر در پیشرفت اهداف حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

در ادامه محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد ضمن تبریک انتصاب ابراهیم رسولی مقدم به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد به معرفی اعضای انجمن و نحوه و اهداف فعالیت انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت.

وی گفت: هدف اصلی این انجمن گسترش فضاهای کتابخانه ای و ارائه خدمات موثرتر در جامعه امروزی است که درگیر تکنولوژی و استفاده از فضاهای مجازی هستند.

بدیع زادگان با بیان اینکه امروز باید توجه بیشتری به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم، افزود: در واقع جلسه انجمن کتابخانه های عمومی تنها جلسه ای است که بصورت تخصصی به حوزه کتاب و کتابخوانی می پردازد.

گفتنی است، تهیه نقشه جامع از وضعیت پراکندگی کتابخانه ها در مناطق مختلف شهرستان و افزایش حق عضویت کتابخانه های عمومی از جمله مصوبات این جلسه بود.