کد خبر: 47942
تاریخ انتشار: شنبه, 20 آبان 1402 - 14:12

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آئین افتتاحیه «اولین نمایش عمومی نقشه های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام» برگزار شد

منبع : کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
آئین افتتاحیه «اولین نمایش عمومی نقشه های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
آئین افتتاحیه «اولین نمایش عمومی نقشه های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام» برگزار شد

به گزارش لیزنا، آئین افتتاحیه «اولین نمایش عمومی نقشه های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت کارخانه نوآوری مشهد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد؛ پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک و سیدرحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد در بخش گالری کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور است، گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد پس از 25 سال این افتخار را برای ما داشت که مقام معظم رهبری یک جلد کلام الله مجید را با دستنوشته‌ای به رسم یادگار به این کتابخانه اهدا نموده‌اند. همچنان این کتابخانه در حال ارائه بیش از 40 خدمت نوین در حوزه‌های مختلف است.خراسان رضوی از لحاظ تعداد کتابخانه‌های سیار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. چنانچه می‌دانید هر یک از کتابخانه‌های سیار نقش 5 کتابخانه مستقر را در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم ایفا می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزاری است، از اختصاص 100 فضای کار اشتراکی در حوزه کسب و کارهای کوچک در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد خبر داد.

وی افزود: خراسان رضوی از لحاظ تعداد کتابخانه‌های سیار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. چنانچه می‌دانید هر یک از کتابخانه‌های سیار نقش 5 کتابخانه مستقر را در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم ایفا می‌کنند.

در ادامه سیدرحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد با اشاره به تصویرنگاری نقشه شهرستان مشهد گفت: با توجه به اسناد تاریخی و مدارک مختلف موجود، افرادی را در قالب بک تیم در پژوهکشده ثامن به تصویرنگاری مکان و نقشه شهرستان مشهد  پرداخته‌اند.

وی از توسعه این تصویرنگاری و انتشار آن در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این نقشه ها مربوط به دوران قبل اسلام تا به امروز است. در واقع نقشه‌های موجود در اعصار و موضوعات مختلف تهیه شده‌اند.

میرزائیان گفت: در این نقشه‌ها شما شاهد تحولات شهر در روند پیشرفت و توسعه شهر و حرم مطهر رضوی هستید. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از تحقیقات مردم شناسی را نیز در این تصاویر مشاهده کنید.