کد خبر: 48028
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1402 - 14:12

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سالن آمفی تئاتر کتابخانه باقرالعلوم(ع) قاسم آباد خواف بازگشایی شد

منبع : کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
آئین بازگشایی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهر قاسم آباد شهرستان خواف با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و  فرماندار شهرستان برگزار شد.
سالن آمفی تئاتر کتابخانه باقرالعلوم(ع) قاسم آباد خواف بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، آئین بازگشایی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهر قاسم آباد شهرستان خواف با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و  مهدی عباسپور، فرماندار شهرستان خواف؛   برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت ایام هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: کتابخانه های عمومی امروز در حال عبور از مسیر نسل جدید خود مبنی بر ارائه خدمات کتابخانه ای، فرهنگی و آموزشی هستند.

وی تاکید کرد: درنسل جدید کتابخانه های عمومی بخشها و خدمات جدیدی تعریف شده تا مرکزی برای رشد فکری، فرهنگی و تعاملات فرهنگی شوند.

سبزیان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) در قالب 40 بخش به ارائه بالغ بر 100 خدمت فرهنگی نوین می پردازد، اظهار کرد: یکی از این بخشهای نوین، بخش کودک است که بر خلاف حالت سنتی کتابخانه ها در آن به جای برقراری سکوت، تلاش بر آن است تا با صدای بلند از کتاب صحبت شود. همچنین تلاش کرده‌ایم تا در راستای رفع نیازهای دانشی افراد با نیازهای خاص اعم از نابینایان، ناشنوایان و ... نیز گامی موثر برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد از این سالن اجتماعات و آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده بهینه شود.

وی همچنین بر  توجه به وفادارترین مخاطبین کتابخانه‌های عمومی، کودکان ونوجوانان و رفع نیازهای دانشی و اطلاعاتی آنان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی پیشنهاد کرد: برای انتخاب نام سالن اجتماعات کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) از نام شهدای بخش زوزن بهره ببرید.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال ایران قوی و توانا هستیم، باید ایران دانا را محقق کنیم و راه تحقق این مهم از مسیر ایران کتابخوان می‌گذرد.

در ادامه مهدی عباسپور، فرماندار شهرستان خواف ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار جمعیتی شهر قاسم آباد و بخش زوزن وجود مکانی همچون آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهرستان خواف برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بسیار ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد از این امکان برای ترویج اعتلای فرهنگ عمومی و رشد دانایی و آگاهی مردم استفاده بهینه شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای و حرکت موثر در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در گرو توجه بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی دانست.

در پایان بی بی فاطمه متولی رودی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواف نیز به ارائه گزارشی از فعالیتها و برنامه‌های متنوع فرهنگی مجموعه کتابخانه‌های عمومی از ابتدای سال پرداخت.

گفتنی است، سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهر قاسم آباد شهرستان خواف با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در متراژ 125 مترمربع از محل اعتبارات تملک دارایی و استانی تعمیر و تجهیز شده است.