کد خبر: 45293
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 بهمن 1400 - 21:35

داخلی

»

گزارش

آیین بزرگداشت اساتید پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین بزرگداشت مهردخت وزیرپور کشمیری و فریده عصاره، اساتید پیشکسوت حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی و از اعضای هیأت امنای سابق نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به همت انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران برگزار شد.
آیین بزرگداشت اساتید پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد

به گزارش لیزنا، آیین بزرگداشت مهردخت وزیرپور کشمیری و فریده عصاره، استادان پیشکسوت حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی و هیأت امنای سابق نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ۲۷ بهمن ماه به همت انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران برگزار شد.

مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه رجب و ولادت امیرالمومنین علی(ع) و تقدیر از انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی به دلیل برگزاری این مراسم، گفت: قدردانی از پیشکسوتان ارزشمند است. قدر بزرگترها را دانستن، ارج نهادن به زحمات شان و اقدامات شان و عمری که در آن حوزه سپری کردند، قابل تقدیر است. هر چقدر قدرشناسی داشته باشیم، آیندگان و فرزندان ما نیز بر همین مبنا با ما رفتار خواهند کرد.

وی افزود: دو بزرگواری که جلسه امروز برای گرامیداشت زحمات و خدمات آن ها تشکیل شده، هر دو از پیشکوستان این حوزه هستند و امروز شاگردان شان در فضاهای مختلف در حال کار هستند. در خدمت خانم وزیرپور و عصاره، بودم و توفیق همصحبتی با هر دو بزرگوار را داشتم. هر دو بزرگوار دلسوز، فهمیده، حساس و علاقه مند به موضوع کتابخانه عمومی هستند و در مقاطعی که در هیات امنای نهاد مسئولیت داشتند، وقت گذاشتند و موضوعات را پیگیری کردند. آنها نسبت به فضای کتابخانه و مخصوصا کتابخانه عمومی دغدغه داشته و دارند.

سرپرست نهاد تصریح کرد: امروز نیز شاهد به بار نشستن زحمات و ثمرات حضور این بزرگواران هستیم. ان‌شاءالله خداوند به آن ها سلامتی و طول عمر با عزت دهد و همچنان برقرار باشند. شاید به لحاظ کاری بازنشسته شده باشند اما به لحاظ تجربی فضای استفاده از تجارب و دانش شان همچنان باز است و برای این حوزه بازنشستگی وجود ندارد.

رمضانی در پایان افزود: امیدوارم با پایان همه گیری کرونا بتوانیم جلسه ای مشابه این جلسه به صورت حضوری برگزار کنیم تا این بزرگواران و پیشکسوتان علم اطلاعات و دانش‌شناسی را از نزدیک ببینیم و از تلاش ها و خدمات‌شان قدردانی کنیم.

گزارش: اعظم رستگار