کد خبر: 46674
تاریخ انتشار: شنبه, 05 آذر 1401 - 10:46

داخلی

»

گفتگو

کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات به تعویق افتاد:

کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
دبیر علمی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات گفت: با توجه به نیاز به هماهنگی های بیشتر و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری یک کنگره باشکوه طبق صلاحدید هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی برگزاری کنگره هفتم متخصصان علوم‌اطلاعات ازاسفند 1401 به اردیبهشت ماه 1402 منتقل شده است.
کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، دکتر محمد حسن زاده دبیر علمی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات در پاسخ به سوال آیا کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات تمدید می شود؟ گفت: ضمن عرض سلام و ادب خدمت همه اعضای جامعه علمی و حرفه ای علم اطلاعات و دانش شناسی و مخاطبان کنگره هفتم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی، به اطلاع عموم می رسانم که با توجه به نیاز به هماهنگی های بیشتر و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری یک کنگره باشکوه طبق صلاحدید هیات مدیره انجمن برگزاری کنگره از سال 1401 به اردیبهشت ماه 1402 منتقل شده است. به دنبال همین تغییر در تاریخ برگزاری، زمان دریافت مقالات و ایده ها نیزکه تا 18 آذرماه جاری بوده است تا اسفندماه 1401 تمدید می شود و به زودی اطلاعیه تمدید از سوی دبیرخانه کنفرانس اطلاع رسانی خواهد شد. امیدواریم این تمدید کمک کند که متخصصان علاقه مند زمان کافی برای ارسال آثار کیفی در اختیار داشته باشند.

دکتر محمد حسن زاده  در پاسخ به سوال تاکنون چند مقاله و ایده به دبیرخانه ارسال شده است؟ گفت: از آنجایی که هنوز مهلت ارسال به پایان نرسیده است و علاقه مندان به ارسال آثار، در حال ثبت نام و نهایی سازی ارسال آثار خود هستند، جمع بندی نهایی انجام نشده است. انشاء الله علاقه مندان بتوانند در مهلت زمان باقی مانده آثار خود را ارسال کنند.

دبیر علمی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات در پاسخ به سوال پیش نشست ها قرار است چه زمانی برگزار شود؟ و چرا تا کنون برگزار نشده است؟ گفت:برگزاری پیش نشست ها به دلیل اشکالات فنی که در سامانه های اطلاع رسانی و برگزاری نشست ها پیش آمد طبق تقویم اولیه پیش نرفت و به زودی تقویم جدید از سوی دبیرخانه محترم اجرایی تنظیم و ارائه می شود. علاوه بر پیش نشست هایی که کمیته ها و کارگروه های تخصصی انجمن پیشنهاد و در نظر گرفته بودند، برنامه ها و رخدادهایی هم از سوی ایستگاه های کارآفرینی در دانشگاه های عضو شبکه ایستگاه های کارآفرینی تنظیم و برنامه ریزی شده بود. این برنامه ها نیز تغییر یافته و مقرر شده است که در زمان مناسب از سر گرفته شوند. گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس با همکاری کتابخانه مرکزی، اولین جلسه را برنامه های ایستگاه های کارآفرینی خود را در روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور فیزیکی و مجازی علاقه مندان برگزار کرد. امیدواریم که همه گروه های عضو شبکه با در همکاری نزدیک با دبیرخانه اجرایی نسبت به اعلام برنامه های جدید و برگزاری آنها اقدام کنند. پیش بینی من این است که همزمان با رفع اشکالات فنی اطلاع رسانی و برگزاری رخدادها، هم پیش نشست ها و هم ایستگاه های کارآفرینی کار خود را از سر خواهند گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: کنگره هفتم با محوریت موضع بسیار مهم کارآفرینی دانش بنیان برنامه ریزی شده و مشارکت همه گروه های آموزشی و دست اندرکاران رشته به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است. تاکنون جلساتی در سطح هیات مدیره انجمن، کمیته راهبری، کمیته اجرایی، و علمی برگزار شده و آموزه هایی در زمینه های مرتبط با موضوع کنگره منتشر شده است که در وب سایت کنگره قابل دسترس است. همه ما می دانیم که امروزه اهمیت کارآفرینی به ویژه در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی بیش از پیش آشکار شده است. مشارکت حداکثری علاقه مندان و متخصصان در برنامه ریزی و اجرای این رخداد مهم ملی علاوه بر افزایش کیفیت کنگره به افزایش امکان رشد و توسعه کارآفرینی در رشته و حرفه کمک شایانی خواهد کرد. از همین جا از همه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها، دانشجویان، کتابداران و سایر علاقه مندان دعوت می کنم با دبیرخانه علمی و اجرایی کنگره در ارتباط باشند تا بتوانیم رخدادی به یادماندنی و تاثیرگذار را رقم بزنیم و گامی در مسیر توسعه کشور عزیزمان برداریم.