کد خبر: 29787
تاریخ انتشار: شنبه, 21 مرداد 1396 - 10:36

داخلی

»

اخبار کتاب

100 عنوان از کتاب‌های کانون به پکن سفر می‌کنند

منبع : لیزنا
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارایه و معرفی 100 عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت می‌کند.
100 عنوان از کتاب‌های کانون به پکن سفر می‌کنند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1 تا 5 شهریور در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی است.

بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ی کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.

شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی 8 متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است. کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.

در همین این راستا، کاتالوگ کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 2017 به زبان انگلیسی در حال آماده‌سازی است.

نمایشگاه کتاب پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در آسیاست و در واقع دروازه‌ای برای ورود به بازار نشر چین است.

بر اساس این خبر، در نمایشگاه سال گذشته بیش از 2هزار و 400 ناشر حضور داشته‌اند و حدود 300هزار نفر از غرفه‌های متعدد آن بازدید کرده‌اند. 

محور عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر  و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.

 

گفتنی است این نمایشگاه در فضایی به مساحت 4 هزار و 300 مترمربع برگزار می‌شود و نزدیک به نیمی ‌از این فضا به موضوع نشر الکترونیک اختصاص می‌یابد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: