کد خبر: 32234
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 آذر 1396 - 21:44

داخلی

»

اخبار کتاب

قهرمان کتاب «وقتی مهتاب گم شد» آسمانی شد/ پیام مدیر عامل خانه کتاب

منبع : لیزنا
علی خوش‌لفظ، راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» بعد از سال ها تحمل رنج و سختی بر اثر جراحات شیمیایی ناشی از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
قهرمان کتاب «وقتی مهتاب گم شد» آسمانی شد/ پیام مدیر عامل خانه کتاب

به گزارش لیزنا، کتاب خاطرات علی خوش لفظ با عنوان«وقتی مهتاب گم شد»  به همت حمید حسام و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

علی خوش‌لفظ از شهر همدان، در پانزده سالگی با اصرار فراوان خود به جبهه اعزام می‌شود . وی سال‌ها بعد ماجرای شهادت حدود هشتصد دوست و برادرش را روایت می کند و بدین طریق چگونگی شهادت بسیاری از شهدای دفاع مقدس روشن و روایت می شود.

رهبر انقلاب در پیامی در مورد این کتاب نوشته است:

«بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر میسازد.

 راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله.

درباره‌ نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است.

95/10/18»

 جانباز علی خوش‌لفظ  پس از سال‌ها تحمل رنج و سختی به جمع شهدا پیوست. وی از چند ماه قبل برای مداوا در کشور آلمان بستری شده بود.

مدیرعامل خانه کتاب با انتشار پیامی شهادت جانباز سرافراز، شهید علی خوش لفظ را به بازماندگان و دوستان و همرزمانش تبریک و تسلیت گفت.

 

  در متن پیام مجید غلامی جلیسه آمده است: «شهید علی خوش لفظ  در طول هشت سال دفاع مقدس پایمردی و پایداری خود را ثابت کرد و بعد از آن نیز در جبهه فرهنگی قدم گذاشت و با روایت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به انتقال فرهنگ شهادت، جبهه و جنگ به نسل‌های مختلف کمک کرد.

 

بر خود لازم می دانم شهادت علی خوش لفظ را که سال های طولانی آثار زیانبار شیمیایی را تحمل کرد به خانواده محترم ایشان و مردم فرهنگ دوست همدان تبریک  و تسلیت گفته و از درگاه ایزد منّان برای آن شهید بزرگوار، آرامش و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت نمایم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: