کد خبر: 32270
تاریخ انتشار: شنبه, 02 دی 1396 - 11:37

داخلی

»

اخبار کتاب

كتاب « نقد برتر» منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتاب «نقد برتر؛ مجموعه مقالات منتخب چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» از سوی خانه کتاب منتشر شد.
كتاب « نقد برتر» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومي خانه كتاب، موسسه خانه كتاب همزمان با آيين اختتاميه چهاردهمين دوره جشنواره نقد كتاب، ۲۱ مقاله برگزيده و شايسته تقدير اين دوره از جشنواره را در كتاب « نقد برتر» منتشر و راهي بازار نشر كرده است.

سيد حسن اسلامي اردكاني، دبير علمي  چهاردهمين دوره جشنواره نقد كتاب در مقدمه اين كتاب نوشته است: «مقالات بيست و يك گانه حاضر برآمده  گردآوري و مرور ۹۰۰ مقاله و گزينش، ارزيابي و داوري نهايي ۷۸۰ مقاله انتقادي است كه در سال گذشته  در حوزه هاي گوناگون منتشر شده است. اين مقالات برگزيده و شايسته تقدير از جهات مختلفي قابل تامل و بررسي است. نخست آنكه هنوز در اين كشور عده اي اهل قلم بخشي از وظيفه علمي خود را مواجهه مسئولانه با آثار منتشر شده مي دانند. در واقع، برخي خوانندگان كتاب مانند مصرف كنندگان منفعل عمل مي كنند.مطلبي را مي خوانند و آن را مي پسندند يا نمي پسندند و ديگر درباره اين حس پسند و ناپسند چندان تامل نمي كنند يا فرصت نشر تاملات خود را ندارند...

از جمله مقاله هايي كه در اين كتاب آمده است مي توان به مقاله هاي «بازشناختي از دانش شناسي:ديدگاهي واگرا يا همگرا در علم اطلاعات و دانش شناسی» ، «نقد و بررسي فهرست نسخ خطي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران(ج ۲۸)»، «تاملي بر كتاب درآمدي به نظام حكمت متعاليه(ج سوم: انسان شناسي)، انگاره رشد فلسفه در دوران صفويه و نقدهاي عجولانه بر منتقدان انديشه صدرايي» و «نقد و بررسي كتاب ارسطو» اشاره كرد.

همچنين مقاله هايي از نعمت الله صفري فروشاني، بهروز رفيعي، سيد هدايت جليلي، علي رضا محمد زاده وادقاني، پژمان محمدي، مسعود قاسمي، كاميار عبدالتاجديني، حسن هاشمي ميناباد، هما افراسيابي، داوود عمارتي مقدم، هادي ياوري، محمود رنجبر، مهدي فيروزان، سيد حسين رضوي برقعي، كيميا اميني در اين كتاب آمده است.

 

كتاب « نقد برتر؛ مجموعه مقالات منتخب چهاردهمين دوره جشنواره نقد كتاب» در ۴۸۴ صفحه و به قيمت ۳۰هزار تومان از سوي خانه كتاب منتشر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: