کد خبر: 40648
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 دی 1398 - 09:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به میزبانی کتابخانه حضرت زهرا(س)؛

کتاب «جای خالی سلوچ» نقد شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
کتاب «جای خالی سلوچ» نوشته محمود دولت‌آبادی در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و بررسی «در سایه سار کتاب» با حضور رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نقد شد.
کتاب «جای خالی سلوچ» نقد شد

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «جای خالی سلوچ» اثر محمود دولت‌آبادی به میزبانی کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) یزد و با حضور احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع از اعضا و علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد.

عابدي، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و منتقد برنامه اظهار داشت: كتاب «جاي خالي سلوچ» یک نمونه شاخص و عالی در امر داستان‌نویسی توصیفی است که خالق كتاب با تسلط بر حوزه داستان تمام زوايا و موارد توصيفي را به شكلي منحصر به فرد ارائه کرده است و سبب می‌شود خواننده داستان را تا انتها دنبال کند.

حسين بماني، مسئول كتابخانه حضرت زهرا(س) نیز با تشكر از همكاري و همدلي اعضا و فعالان عرصه کتابخوانی، يكي از رسالت‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي را اجراي برنامه‌هاي متنوع در حوزه كتاب و كتابخواني براي جذب مخاطبان و بسترسازي براي مطالعه مفيد برشمرد و اجراي برنامه‌هايي نظير بررسي متون ادب فارسي، نشست‌هاي كتاب‌خوان و نقد و بررسي كتاب را در همين راستا ارزيابي كرد.

در بخش دیگری از نشست، حاضران دیدگاه‌های خود را در خصوص کتاب بیان کردند.

زيبايي‌هاي وصف شده در كتاب و نكته‌بيني‌هاي خاص نويسنده، از نقاط مثبت کتاب بود که به آن اشاره شد. 

منتقدان همچنین وجود طبقات اجتماعي، نوع خوراك و پوشاك و درگيري‌هاي بین افراد روستا به خاطر مشكلات مالي و معيشتي را از نقاط منفی کتاب برشمردند.

گفتنی است، کتاب «جای خالی سلوچ» يك رمان اجتماعي است كه در برگيرنده بخشي از تاريخ ايران قبل از انقلاب اسلامی است و حوادث آن در يك روستاي دورافتاده اتفاق مي‌افتد. رویدادهایی همچون اصلاحات ارضي و مشكلات روستاییان کشور در دوران طاغوت، دستمایه بخش‌هایی از این داستان قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: