کد خبر: 36475
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 09:02

داخلی

»

اخبار کتاب

تمدید تفاهم‌نامه همکاری سازمان «سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی آلمان

منبع : لیزنا
در جلسه مشترک مدیریت بین‌الملل سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و بنیاد مطالعات اسلامی آلمان، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مرکز، به مدت پنج سال تمدید شد.
تمدید تفاهم‌نامه همکاری سازمان «سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی آلمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی «سمت»، شهره روغنی مدیر همکاری های علمی بین المللی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و مهدی اصفهانی رئیس بنیاد مطالعات اسلامی آلمان، چهارشنبه ۲۴ مردادماه در محل سازمان «سمت» با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوسویه، گفتگو کردند.

در این جلسه شهره روغنی مدیر همکاری­‌های علمی بین‌المللی سازمان «سمت» ضمن خوش آمدگویی به رئیس بنیاد مطالعات اسلامی آلمان، به پیشینه همکاری‌های مشترک دو مرکز اشاره نمود و با معرفی کتاب‌های درسی و مبنایی «سمت»، اظهار داشت: «سازمان «سمت» آمادگی دارد با ارائه کتاب‌های برگزیده خود در زمینه اسلام‌شناسی، ایران‌شناسی و زبان فارسی، با بنیاد مطالعات اسلامی آلمان همکاری کند

وی همچنین در خصوص اجرایی نمودن مفاد تفاهم‌نامه همکاری، از جمله ترجمه و چاپ کتاب مشترک، برگزاری همایش و سمینار مشترک و غیره، پیشنهادهایی مطرح نمود.

در ادامه، مهدی اصفهانی رئیس بنیاد مطالعات اسلامی آلمان، ضمن اشاره به سابقه این بنیاد و فعالیت‌های آن، اعلام کرد: «تاکنون این بنیاد با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، دو کتاب «سمت» با عناوین «زبان قرآن و مسائل آن» و «تاریخ اسلام تا سال چهلم هجری» را ترجمه نموده است، که پس از توافق با یک ناشر معتبر، در آلمان چاپ و منتشر خواهد شد

اصفهانی با اشاره به اینکه کشور آلمان سابقه ۱۵۰ ساله در اسلام‌شناسی دارد، گفت: «طبق نیازسنجی محیطی، بخش‌های اسلام‌شناسی دانشگاه‌های آلمان با کمبود متون درسی برای شناساندن تشیّع مواجه هستند. در حال حاضر بزرگترین نیاز موجود، یافتن کتاب‌های علمی با موضوع‌های فلسفه اسلامی، کلام شیعی، عرفان اسلامی، تاریخ قرآن و تاریخ اسلام پس از پیامبر(ص) و خلافت امیرالمؤمنین(ع) است

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان «سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی آلمان به مدت پنج سال تمدید شد. رئیس بنیاد مطالعات اسلامی آلمان ضمن تأکید بر تمدید تفاهم‌نامه همکاری مشترک، از آمادگی این بنیاد در خصوص همکاری با سازمان «سمت» برای ترجمه و چاپ کتاب با موضوعات موردنیاز اشاره شده، خبر داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: