کد خبر: 38882
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 اسفند 1397 - 09:18

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی و بررسی کتاب «تمنای رفتن» در سرای اهل قلم

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
کتاب «تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی» سه شنبه (7 اسفند ماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
معرفی و بررسی کتاب «تمنای رفتن» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا؛ نشست معرفی و بررسی کتاب«تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی» سه شنبه (7 اسفند ماه)  با همکاری انتشارات دیاران و انجمن انسان شناسی ایران در سرای اهل قلم برگزار می شود.

در این نشست سعیده سعیدی، رسول صادقی و مهرداد عربستانی درباره کتاب «تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی» سخنرانی می کنند.

کتاب «تمنای رفتن؛ مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی» که در ۸ فصل تهیه شده است، به مسأله مهاجرت به‌عنوان یکی از رایج‌ترین موضوعات در میان‌ذهنیت ایرانیان پرداخته که عناوینی چون «مهاجرت و سوژه آرزومند»، «آرزوی رفتن»، «گریختن»، «دغدغه‌های اخلاقی»، «ماندن» و «برگشتن» موضوع فصل‌های مختلف آن‌ را تشکیل می‌دهد.

نویسنده در این کتاب باور دارد علاوه بر تأثیر نامطلوب مهاجرت بر سرمایه انسانی و اقتصادی کشور، خودِ تمنای مهاجرت، تمایل به کوچ، آرزومندی برای رفتن به جایی دیگر، یا هرآنچه که آن را تعبیر کنیم، موضوعی شایان توجه و بررسی بیشتر است. این امر، یعنی تمنای مهاجرت، همچون دالّی است که به سوی مدلول هایی اشاره دارد که هریک می تواند گوشه‌هایی از میان‌ذهنیت ایرانی و تمنای موجود در آن را آشکار کند و مجالی برای تأمل در تبعات سیاستگذاری‌های کلان و انعکاس آن‌ها در این میان‌ذهنیت را ایجاد کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه شنبه (7 اسفند ماه) ساعت 15 تا 17 به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی کوچه خواجه نصیر، شماره دو، سرای اهل قلم مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: