کد خبر: 17936
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 دی 1393 - 19:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رجوع به متخصصان رشته در مدیریت موفق کتابخانه ها تأثیرگذار است

 دکتر سعید رضایی شریف آبادی
رجوع به متخصصان رشته در مدیریت موفق کتابخانه ها تأثیرگذار است

 به گزارش لیزنا، دکتر سعید رضایی شریف آبادی، عضو هیأت علمی گروه کتابداری دانشگاه الزهرا (س) و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کشور در راستای برگزاری جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی که قرار است هفته آینده از سوی نهاد کتابخانه ها برگزار شود، گفت: این کار بسیار قابل تقدیر است، به این دلیل که در هر حوزه ای از جمله کتابداری و اطلاع رسانی که صنعت آن کتابخانه ها هستند، رجوع به متخصصان آن رشته می تواند در مدیریت موفق کتابخانه ها تأثیرگذار باشد.

 

وی تأکید کرد: نهاد، متولی مهم ترین کتابخانه های کشور است، چراکه کتابخانه های عمومی در خدمت جامعه قرار دارد. به عقیده بنده قدمی که برداشته شده، شروع بسیار خوبی است و آن را به فال نیک می گیریم.

 

 نظرخواهی مستمر از صاحبنظران حوزه کتابداری صورت گیرد و این امر نهادینه شود تا نتایج آن به بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی کشور بیانجامد

 

رضایی شریف آبادی اضافه کرد: از دبیرکل محترم و همچنین اساتید و صاحبنظران حوزه کتابداری و اطلاع رسانی کشور این انتظار می رود که اولین نشست، نتایجی به دنبال داشته باشد. درخواستم به عنوان رئیس انجمن  این است که نظرخواهی مستمر از صاحبنظران حوزه کتابداری به عنوان یکی از نتایج این نشست صورت گیرد و این امر نهادینه شود تا نتایج آن به بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی کشور بیانجامد.

 

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در خاتمهء گفتگو با روابط عمومی نهاد، یادآور شد: تداوم در برگزاری چنین جلساتی بدون شک در بهبود وضعیت مطالعه و فرهنگ عمومی تأثیرگذار خواهد بود و این کار نیک به نام نهاد کتابخانه های عمومی کشور ثبت می شود.

 

گفتنی است، جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی، روز یکشنبه 14 دی ماه 1393 از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.

 

 

برچسب ها :
کتابدار متخصص
|
Iran
|
1393/10/14 - 14:27
0
1
با سلام، انشاءالله در این دوره مدیریت کلان کتابخانه ها در استانها به متخصص و مدیر در رشته کتابداری و اطلاع رسانی سپرده شود ؛ نگاهی به افرادی که در دوره های قبل انتصاب داده شده اند ، اندکی تأمل شود ...
کتابدارارشد خوانده
|
Iran
|
1393/10/11 - 15:40
0
1
به نظرمن فقط وقت تلف کردنه .
یک آماربدهید بعضی این اساتید اصلا درسال به یک کتابخانه نهادی می روندیانه
بعضیشان همه اش بحثشان اینه که کتابخانه های کانادااینجور،امریکااینجورولی مااینجور
اصلاتوی فضای جامعه بعضانیستند .به نظرمن بهتره هم اندیشی رابادانشجویان کتابداری برگزارکنید بهتره
پاسخ ها
کتابدار ارشد مرکزی
| Iran |
1394/03/07 - 08:28
آفرین این خوب اومدی .برخی اساتید و مثلا روشنفکرهای ما به جایی اینکه وارد میدان بشوند و خودشان جامعه چه کتابداری و چه غیره را بسازند فقط می گویند فعلان اینطور است و آنطور آن موقع خودش 60سال داره هنوز به کتابخانه عمومی نرفته .مقالات شان را نگاه کنید همه ترجمه و کپی رایت است و تمام لغات فرنگی انگار این استاد مادر زادی خارجی بوده و آنجا بزرگ شده و یک تعصب بی خودهم عین آدم های مرتجع به انوری ها داره یکسره تحسین می کننه آنها را .یکی نیست به این اساتید بگه شما واسه مملکت چه کردید نه مملکت برای شما چه کرد باید خودمان مملکت را بسازم این اساتید مادر زادی فاز منفی می دهند.ما می توانیم .
کتابدار
|
Iran
|
1393/10/11 - 14:02
1
0
متاسفانه تا زمانیکه پارتی بازی وجود دارد وضعیت مملکت همین می شود کتابداران بیکار، وضعیت پژوهش ضعیف
متخصص
|
Iran
|
1393/10/11 - 07:48
1
2
باسلام جناب دکتر رضایی از جنابعالی به عنوان صاحبنظر در حوزه کتابداری انتظار می رود که از رشته کتابداری دفاع کنید و دیگر این اتفاق نیفتد که در کتابخانه ها از رشته های غیرمرتبط بکار گرفته شود.
شاگرد
|
Iran
|
1393/10/10 - 22:25
0
1
آیا دانشجویان می توانند در این جلسه هم اندیشی حضور داشته باشند؟
المیرا سفیان
|
Iran
|
1393/10/10 - 20:29
1
4
باعث افتخارم بود شاگرد استاد فرزانه استاد رضایی شریف آبادی بودم چرا که ایده هایشان مشکل گشای جامعه کتابداری می باشد
متخصص
|
Iran
|
1393/10/10 - 20:18
5
5
باسلام.امیدواریم کتابخانه ها بدست متخصصان کتابداری سپرده شوند و دیگر از رشته های غیر کتابداری در کتابخانه ها استفاده نشود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: