کد خبر: 17971
تاریخ انتشار: شنبه, 13 دی 1393 - 16:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست هم اندیشی نقطه عطفی در تبادل اندیشه و عمل است

      دکتر فریده عصاره
نشست هم اندیشی نقطه عطفی در تبادل اندیشه و عمل  است

 

دکتر فریده عصاره، عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در راستای برگزاری جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی که قرار است روز یکشنبه 14 دی ماه از سوی نهاد کتابخانه ها برگزار شود، اظهار داشت:  رشته کتابداری سابق و علم اطلاعات و دانش شناسی امروز، خود رشته ای  نظری - عملی است. به عبارت دیگر بدون در نظر گرفتن هر دو بعد آن یعنی دانش نظری و مهارت های عملی، نمی توانیم انتظار موفقیت در این زمینه داشته باشیم.

 

عصاره ادامه داد: اینجانب تشکیل جلسه هم‌اندیشی با حضور اساتید و متخصصان حوزه کتابداری و دبیرکل نهاد و همکارانشان را به عنوان نقطه عطفی در تبادل اندیشه و عمل در میان این دو گروه تلقی نموده و آن را به عنوان آغاز تعاملات و تبادل نظرات تخصصی – حرفه ای در جهت حل مشکلات حال و آینده نهاد کتابخانه های عمومی کشور برآورد می کنم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اضافه کرد: این جلسه و جلساتی از این جنس می­تواند در برنامه‌ریزی‌های آینده نهاد کتابخانه ها، حمایت های تخصصی و حرفه ای و پژوهشی اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی را جلب کند. انتظار می رود که حاصل این جلسه بتواند به تشکیل یک اتاق فکر در نهاد منتج شود.

 

دکتر عصاره ادامه داد: در این جلسه می شود نیازهای تخصصی نهاد را طبقه بندی نموده و در قالب کار گروه های مختلفی آنها را تقسیم بندی و سازماندهی نمود تا از این طریق نهاد در رسیدن به مأموریت موفقیت آمیزش همواره از کمک ها و حمایت های تخصصی و حرفه ای اساتید و متخصصان حوزه کتابداری کشور برخوردار باشد.

 

گفتنی است، جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی، روز یکشنبه 14 دی ماه 1393 از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار متخصص
|
Iran
|
1393/10/14 - 14:31
0
3
سرکارخانم دکتر عصاره

باسلام، امید است در این دوره مدیریت کلان کتابخانه ها به دست متخصصین با سابقه در رشته کتابداری سپرده شود.
انشاءالله
متخصص
|
Iran
|
1393/10/13 - 21:46
0
4
باسلام خدمت دکتر عصاره لطفا کتابخانه ها را بدست دانش آموختگان کتابداری بسپارید.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: