کد خبر: 26315
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آذر 1395 - 14:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه ارتش در زنجان

منبع : لیزنا
نخستین نشست ویژه نیروهای نظامی در زنجان در محل تیپ زرهی زنجان و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان و واحد عقیدتی تیپ زرهی ارتش زنجان برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه ارتش در زنجان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی زنجان، در نشست ویژه نیروهای نظامی، تعدادی از افسران و سربازان ارتش به معرفی و ارائه کتاب پرداختند.

در این نشست کتاب‌های «خاک‌های نرم کوشک»، «پایی که جا ماند» و «درمسیر» با موضوع دفاع مقدس به اشتراک گذاشته شد.

«خاک‌های نرم کوشک » نوشته سعید عاکف، درخصوص خاطرات اوستا عبدالحسین برونسی به نقل از خانواده و هم‌رزمان شهید است.

عبدالحسین برونسی انسانی وارسته بود.  او قبل از انقلاب در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت حیدریه به کار بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود.

 او قبل از انقلاب به علت مبارزات  انقلابی زندانی شد و توسط ساواک شکنجه شد. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه‏‌های لازم برای رشد او مهیا شد و نامش حتی در محافل خبری استکبار جهانی نیز راه یافت. این کتاب رمز رستگاری شهید برونسی را عبودیت و بندگی بی‏ قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت عنوان کرده است.

کتاب «پایی که جا ماند» نوشته سیدناصر حسین پور نیز به موضوع  دفاع مقدس پرداخته است.

 عراقی‌ها نوجوان ۱۶ ساله‌ای را که یک پایش قطع شده بود، به‌ عنوان پیک شهید سردار علی هاشمی معرفی کرده بودند. و این به معنی آغاز شکنجه‌های دردآور او برای به‌دست آوردن اطلاعات بود.

او را برای بهبودبه مدت یک ماه در بیمارستان بستری کردند و سپس به پادگان صلاح‌الدین بردند، محلی که در آن حدود ۲۲ هزار اسیر مفقود‌الاثر ایرانی که نام‌شان در فهرست صلیب سرخ ثبت نشده بود، به‌صورت مخفیانه نگهداری می‌شدند.

کتاب «درمسیر»  نوشته محمدرضا سرشار  در قالب دو عنوان جنگ یا صلح و نگاه واقعیت گرایانه، مشتمل است بر بررسی دیدگاهی، بررسی سال شماری، بررسی موضوعی (شهادت، آزادگی، بسیج، داستان‌هایی با قهرمانانی از اقلیت‌ها و غیره ) و بررسی شكلی (ادبیات ترجمه‌ای جنگ، قصه فرماندهان، داستان‌های طنزآمیز، آثار كودكان و نوجوانان)  ادبیات داستانی دفاع مقدس.  در این کتاب 20سال ادبیات داستانی دفاع مقدس، ویژه كودكان و نوجوانان بررسی می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: