کد خبر: 48212
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 دی 1402 - 13:40

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

تجلیل از بانوان تاثیرگذار در حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک، از بانوان تاثیرگذار در حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی، هم‌زمان با سال‌روز میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و بزرگ‌داشت روز زن تجلیل و تقدیر می‌کند.
تجلیل از بانوان تاثیرگذار در حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی

به گزارش لیزنا، در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و بزرگ‌داشت روز زن که برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک در روز سه‌شنبه 12 دی 1402 از ساعت 14 برگزار می‌شود، هم‌زمان با تجلیل از بانوان واقف و خادم فرهنگ، دو نمایشگاه تخصصی دربرگیرنده مواریث تاریخی- تمدنی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد. نمایشگاه‌های «تک‌اثر بیست و دوم: گفت‌وگوی گل و مرغ: قاب‌آینه لاکی با نقش گل و مرغ، متعلق به دوره قاجار» و «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان» دستاوردهای تازه کتابخانه و موزه ملی ملک در شناساندن و بازشناسی برگ‌های زرین کارنامه فرهنگی- تمدنی ایران اسلامی به شمار می‌روند که هم‌زمان با این جشن فرخنده در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران گشایش می‌یابند.

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا اصلانی و شعرخوانی بانو سمانه خلف‌زاده، از دیگر برنامه‌های آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و بزرگ‌داشت روز زن خواهد بود.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن را به حضور در این آیین در ساختمان این گنجینه به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، کتابخانه و موزه ملی ملک» دعوت می کند.