کد خبر: 28526
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 - 15:02

داخلی

»

اخبار کتاب

رئیس نمایشگاه کتاب تهران

افزایش 18 درصدی فروش در نمایشگاه کتاب تهران

منبع : لیزنا
 رییس سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز چهارشنبه، 20 اردیبهشت، از  سالن یاس بازدید کرد و گفت: : آمار فروش سال جاری در نمایشگاه کتاب در شش روز اول نسبت به رقم مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
 افزایش 18 درصدی فروش در نمایشگاه کتاب تهران
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سید عباس صالحی در بازدید از سالن یاس گفت: سالن یاس از نظر طبقه‌بندی حوزه‌ها و زیربخش‌های موجود بسیار مفید بوده و از این نظر افراد به راحتی می‌توانند موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب و به سرعت خریداری کنند.
 
وی افزود: فضای فروشگاهی کتاب مانع از این می‌شود که بازدیدکنندگان به سرعت کتاب‌ها ی خود را تهیه کنند و آنچه برای چنین فضایی می‌تواند موثر واقع شود، اتفاقات و برنامه‌های جانبی آن است. از این نظر سالن یاس با دارا بودن مشاوره‌ها، نشست‌های، اینفوگرافی و مشاوره‌های مکتوب می‌تواند به بازدیدکنندگان کمک بالایی کند.
 
وی در بیان ویژگی دیگر سالن یاس ادامه داد: از آنجا که فضای نمایشگاهی این سالن باز بوده و افراد می‌توانند مطالعه کنند، این امکان را دارد که تمامی عناوین را تورق کرده و در بین آنها کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنند. چنین انتخاب‌هایی انتخاب بهتر و فرصت و اعتماد بیشتر را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند.
 
رییس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه کتاب همواره با محدودیت مکانی همراه بوده و امسال نیز امکان افزایش فضاهای مسقف پدید نیامد با این حال سالن یاس طی دو سال متوالی در نمایشگاه کتاب فعال بوده و از این مسیر فرصت مناسبی برای خریداری کتاب‌های مورد علاقه مردم فراهم شده است.
 
وی طی این بازدید از وضعیت غرفه‌ها، تعداد ناشران، عناوین موجود و وضعیت نشر جویا شد.
 
صالحی درباره مشکلات نشر چاپی و روی آوردن برخی ناشران به نشر دیجیتال گفت این موضوع پروژه‌ای جهانی است که برای کاهش هزینه‌های چاپ و کیفیت بالای نسخه دیجیتال برخی ناشران به این سمت حرکت می‌کنند.
 
وی افزود: آمار حوزه نشر در سال جاری افزایش 8 الی 9 درصدی داشته و در اغلب حوزه‌های نشر نیز این آمار به طور مجزا بیشتر شده است. آمار فروش سال جاری در نمایشگاه کتاب در شش روز اول هم نسبت به رقم مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: