کد خبر: 39506
تاریخ انتشار: جمعه, 06 ارديبهشت 1398 - 14:38

داخلی

»

اخبار کتاب

«کوه تای»؛ نماد الهام هنرمندان و ادیبان چین رونمایی شد

منبع : ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  مراسم رونمایی از کتاب «کوهِ تای»» و «نگاه من به ایران» جمعه (6 اردیبهشت) در نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
«کوه تای»؛ نماد الهام هنرمندان و ادیبان چین رونمایی شد
به گزارش لیزنا، مراسم رونمایی از نسخه‌ی فارسی کتاب «کوهِ تای» و نسخه‌‌های فارسی و انگلیسی کتاب «نگاه من به ایران» با حضور رئیس انتشارات خلق شان دونگ و رئیس انتشارات مهرگان خرد و جمعی از نویسندگان و علاقه‌مندان چینی و فارسی زبان جمعه (6 اردیبهشت) در غرفه میهمان ویژه (چین) برگزار شد.
 
وانگ چانگ چون، رئیس انتشارات خلق شان دونگ، درباره‌ی این شهر گفت: شهر شان دونگ محل زندگی یکی از حکمای بزرگ چین و خاستگاه فرهنگهای بزرگی بوده و از این جهت حکمت و ادب در این شهر بسیار ریشه‌دار است.
 
رئیس انتشارات خلق شان دونگ درباره فعالیت‌های این انتشارات بیان کرد: این انتشارات کتاب‌های متعددی را در حوزه‌ی فرهنگ و ادب به چاپ رسانده است و خوانندگان خارجی‌زبان می‌توانند از طریق این کتب با فرهنگ، آداب و رسوم و طبیعت چین آشنا شوند و امیدواریم خوانندگان ایرانی در سفر به کشور چین بتوانند از استان شان دونگ وکوه تای دیدن کنند.
 
امیر جلیل‌زاده، از همکاران انتشارات مهرگان خرد نیز در این مراسم به اهمیت مسائل فرهنگی در پروژه‌ی احیای جاده‌ی ابریشم اشاره کرده و گفت: اولین قدم برای یادگیری زبان چینی، یادگیری فرهنگ این کشور است و اتفاقی که در کتاب کوه تای می‌افتد گامی برای شناخت فرهنگ چین است.
 
وی در توضیح کتاب «کوه تای» ادامه داد: این کتاب درباره‌ی یک محل تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی است و آیین بودایی چینی را می‌توان از طریق این کتاب به خوبی درک کرد.
 
جاو هی یوان، از نویسندگان چینی درباره‌ی این کتاب گفت: کوه تای یکی از کوه‌های فرهنگی ماست و یک کوه طلایی در چین به شمار می‌رود و اگر با فرهنگ چینی آشنا شوید اهمیت و نقش این کوه برای خوانندگان بیشتر مشخص می‌شود.
 
کتاب کوه تای، نوشته‌ی لیو هویی و لی یانگ می، توسط انتشارات خلق شان دونگ به زبان چینی چاپ و توسط انتشارات مهرگان خرد و با ترجمه‌ی محمد رادمهر به فارسی ترجمه شده است.
 
کوه تای طی 2000 سال توسط امپراتورها مورد پرستش قرار گرفته و چشم‌اندازهای فرهنگی و طبیعی آن به‌طور فوق‌العاده‌ای با یکدیگر تلفیق شده‌اند. کوه تای منبع الهام برای هنرمندان و ادیبان چین بوده و همچنین سمبلی از تمدن و عقاید کهن کشور چین بوده است.
 
 
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: