کد خبر: 39569
تاریخ انتشار: جمعه, 13 ارديبهشت 1398 - 23:32

داخلی

»

اخبار کتاب

شبی با Ngũgĩ wa Thiong'o

رونمایی از اثر«دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها» در کتابخانه کنگره آمریکا

منبع : لیزنا
برنده جوایز مختلف نویسندگی، Ngũgĩ wa Thiong'o ، از آخرین اثر خود به نام "دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها" (Minutes of Glory and Other Stories) در کتابخانه کنگره آمریکا رونمایی میکند.
رونمایی از اثر«دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها» در کتابخانه کنگره آمریکا

 Ngũgĩ wa Thiong'o در روز 9 ماه می ساعت 7 بعد از ظهر، در سالن همایش‌های Mumford واقع در طبقه ششم ساختمان کتابخانه یادبود جیمز مدیسون (James Madison Memorial) واقع در خیابان ایندیپندنس شهر واشنگتن دی‌سی ؛ قرائت عمومی سی‌و‌چهارمین اثر ادبی خود را برگزار خواهد‌کرد. پذیرش پیش از ساعت 6 بعدازظهر آغاز خواهدشد و با وجود رایگان بودن، تهیه بلیت الزامی است.

این برنامه با اجرایی از دانش‌آموزان دبیرستانی آغاز خواهدشد که گزیده‌هایی از آثار وی را به زبان‌های انگلیسی و Gikuyu خواهند‌خواند. برنده جایزه نوبل ادبیات، Ngũgĩ wa Thiong'o، ادیب و نمایشنامه‌نویس مشهور کنیایی که آثارش در طی پنجاه سال به بیش از 32 زبان زنده دنیا ترجمه شده، بنیانگذار و سردبیر اولین مجله به زبان Gikuyu بوده و در حال حاضر استاد برجسته زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه کالیفرنیا است.

بخش آفریقا و خاورمیانه کتابخانه کنگره، انجمن نشست ملی آفریقا و مرکز مطالعات آفریقا در دانشگاه هاروارد؛ میزبان قسمتی از گفتگوهای کتابخانه با جمعی از نویسندگان و شاعران آفریقایی است.

نسخه‌های کتاب "دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها"  پس از این رویداد برای خرید و امضا در دسترس عموم قرار میگیرد.

جامعه آفریقا سازمانی غیرانتفاعی، بی‌طرف، غیرحذبی و متنوع است که به عنوان زیرشاخه‌ای از اجلاس ملی آفریقا برگزار میشود و در سال 1997 با حمایت بنیاد فورد(Ford) و شرکت کارنگی نیویورک (Carnegie) آغاز‌ به کار‌ کرد. این ابتکار به ایجاد بزرگترین بسیج از افراد علاقه‌مند به آفریقا در تاریخ ایالات متحده و هیات‌های نمایندگانی از هر ایالت منجر شد.

بخش آفریقا و خاورمیانه (AMED) در سال 1978 به عنوان بخشی از یک مجتمع کلی در کتابخانه کنگره ایجاد شد. AMED شامل سه بخش آفریقایی، عبری و خاور نزدیک است که 78 کشور و مناطقی از آفریقای جنوبی و مغرب تا خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز را پوشش میدهد.هر بخش نقشی حیاتی در برنامه تدارکات کتابخانه را ایفا کرده و مرجعی تخصصی و خدمات کتاب‌شناسی را به کنگره و محققان داخلی و خارجی ارائه میدهد.این بخش همچنین در توسعه پروژه‌ها، رویدادهای ویژه و نشریات نقش داشته و با دیگر موسسات و انجمن‌های علمی و حرفه‌ای در ایالات متحده و خارج از کشور همکاری میکند.

کتابخانه کنگره آمریکا بزرگترین کتابخانه جهان است و دسترسی به سوابق ادبی و خلاقانه ایالات متحده آمریکا و مطالب گسترده‌ای از سراسر جهان را هم به صورت آنلاین و هم در محل، امکان‌پذیر میکند. این کتابخانه بازوی تحقیقاتی اصلی کنگره ایالات متحده و مرکز سازمان حق نشر و کپی رایت آمریکاست. برای کاوش در مجموعه‌ها، خدمات مرجع و سایر برنامه‌ها و بازدیدها به سایت www.loc.gov؛ به منظور دسترسی به اطلاعات قانونی فدرال ایالات متحده به آدرس www.congress.gov و برای ثبت آثار خود به سایت www.copyright.gov مراجعه کنید.

 

مترجم: غزل گودرزیان

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: