کد خبر: 35350
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 تیر 1397 - 15:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گنجینه ادب در کتابخانه مسجدالنبی (ص) برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کانون نویسندگان (گنجینه ادب) در سالن اجتماعات کتابخانه مسجدالنبی (ص) برگزار شد.
گنجینه ادب در کتابخانه مسجدالنبی (ص) برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 21، نشست کانون نویسندگان (گنجینه ادب) دوشنبه، 4 تیر 97 از ساعت 17:30 تا 19 با حضور استاد سعید دستمالچی و با جمعی از شهروندان علاقه مند به ادب فارسی برگزار شد.

 در برنامه این هفته سعید دستمالچی با بیان اینکه چه كسانی می توانند هنرمند باشند و هنر نوشتن داشته باشند گفت: وارد شدن در هر رشته ای نیازمند وجود یك زمینه قبلی در شخص داوطلب است. پیش زمینه عالم هنر نیز به اعتقاد عده ای وجود «هوش» و «حساسیت» در شخصی است كه می خواهد به این وادی قدم بگذارد. یك مطالعه سطحی در زندگی هنرمندان اصیل و مشهور جهان نشان می دهد كه آنها از این دو ویژگی برخوردار بوده اند.

منظور ازهوش، داشتن بهره هوشی بالاتر از متوسط و مقصود از حساسیت، داشتن حس قوی و تیز تر یك فرد نسبت به پیرامون خود در مقایسه با افراد دیگر است به طوری كه فرد در قبال مسائل و اتفاقاتی كه در پیرامون او و جهان رخ می دهد عكس العمل هایی به مراتب عمیق تر و گسترده تر نشان می دهد. در برابر حوادث مختلف بسته به نوع آن مانند بچه ها از شادی لبریز یا مانند زنان به سادگی اشك بریزد و یا مانند افراد زود رنج و كم تحمل از عمق وجود خشمگین شود و از شدت خشم همه چیز را به هم بریزد.

وی افزود: هوش و احساس کامل دو عنصر لازم برای ورود به عرصه هنر است.

دستمالچی ادامه داد: وقتی مجموعه متناسبی از این دو عامل در شخصی جمع شد و با یك ذوق تربیت یافته هنری همراه شد، ما شاهد یك «هنرمند بالقوه» خواهیم بود، یعنی هنرمندی كه تنها استعداد هنری دارد اما هنوز این استعداد به عرصه ظهور نرسیده است. برای بالفعل شدن این استعداد مطالعه، تحقیق و تمرین بسیار زیاد تا حد اشباع شدن در آن رشته خاص باید انجام گیرد تا فرد فوت و فن های آن رشته را به خوبی فرا بگیرد تا كاملا بر آن فنون مسلط شود.

علاقه مندان برای  ثبت  نام و کسب اطلاعات بیشتر  میتوانند با شماره تلفن 44526462 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: