کد خبر: 35486
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 تیر 1397 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

صدوبیستمین نشست ادبی قلم در فرهنگسرای کار و تعاون برگزارشد

منبع : لیزنا
کانون ادبی قلم فرهنگسرای کار و تعاون، یکصد و بیستمین نشست ادبی قلم را روز پنجشنبه، 14 تیرماه باحضور کارشناسان  ادبی وعلاقمندان به حوزه ادبیات آیینی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار کرد.
صدوبیستمین نشست ادبی قلم در فرهنگسرای کار و تعاون برگزارشد

  به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، یکصدو بیستمین نشست ادبی قلم به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی قلم با عنوان شب شعر«ویژه قلم» و با حضورمحمد هاشم پور کارشناس وپژوهشگر ادبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاشم پور دبیر کانون ادبی قلم، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و گرامی داشت پانزدهمین سال تأسیس کانون ادبی قلم فرهنگسرای کاروتعاون به ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون در چندسال اخیر پرداخت.

 وی گفت: از جمله برنامه های شاخص این کانون برگزاری جلسات مستمر موضوعی ومناسبتی ،جلسات داستان نویسی ، شرکت در جشنواره های ادبی و... می باشد. همچنین این کانون درجشنواره کانون های سازمان فرهنگی هنری طی سال های گذشته به عنوان یکی از کانون های برتر سازمان معرفی شده است.

هاشم پوردر ادامه به  معرفی قلم و جایگاه نویسندگی در شعر و فرهنگ فارسی پرداخت و گفت: دبیر، نویسنده، کاتب، منشى، ادیب، قلمزن از دیرباز عنوان و لقب کسانى بود که در بخش‌های دیوانی و حکومتی یا به طور آزاد و به سلیقه شخصى به هنر نویسندگى اشتغال داشتند ودر لغت نامه دهخدا نویسنده به منشی، کاتب، ادیب، صاحب خط ودارای هنرنویسندگی اشاره شده است.

وی گفت: همزمان با روزگار مشروطه،جامعه جدید شکل گرفت؛ این جامعه، شاعران و نویسندگان و هنرمندان رشته‌های مختلف را در خود جای می‌داد؛ از آن زمان تاکنون، نویسندگانی شروع به فعالیت کردند که هم سیاست را می‌شناختند هم فرهنگ را.

این پژوهشگر ادبی گفت:  ملک‌الشعرای بهار، نمونه بارز این گروه از شاعران و نویسندگان بود.

وی همچنین به نقش شاعران ونویسندگان در حفظ میراث فرهنگی اشاره کرد و  درپایان  شاعران حاضر در جلسه به مناسبت این روز به قرائت اشعار خود پرداختند.

لازم به ذکر است: دراین نشست حجت الاسلام والمسلمسن مرادی (کارشناس مذهبی و شاعر) میهمان کانون ادبی قلم بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: