کد خبر: 42677
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 آبان 1399 - 07:04

داخلی

»

کتاب

نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در پنجمین روز از «هفته کتاب»

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پنجمین روز از بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران میزبان پنج نشست تخصصی خواهد بود.
نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در پنجمین روز از «هفته کتاب»

به گزارش لیزنا، نشست‌هایی که در روز چهارشنبه بیست‌وهشتم آبان ماه همزمان با پنجمین روز هفته کتاب از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر برگزار می‌شود، به شرح زیر است؛ 

از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه بیست‌وهشتم آبان ماه نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر احمدعلی حیدری، احمدرضا رحیمی ‌ریسه و سعید عدالت‌نژاد برگزار خواهد شد. همچنین از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ نیز نشست «آشنایی با وضعیت بازارهای تبادل گرنت و نقش طرح‌های حمایتی» با حضور مریم رونق، علی عرب‌زاده و علیرضا نوری ‌زاده با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه های پنجمین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ نیز نشست «نقش سازمان‌های دولتی در اقتصاد نشر: فرصت‌ها و تهدیدها» با حضور هومان حسن‌پور و مهدی عمرانلو با مشارکت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت تعاونی ناشران آشنا برپا می‌شود. 

از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ نیز نشست «نشر ایران در گام دوم انقلاب» با حضور مصطفی اکبری، محمدعلی مرادیان و مهدی صفایی‌ منش با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی اجرا و  از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ هم نشست «نقش آژانس‌های ادبی در پویایی گرنت و ترجمه معکوس» با حضور افشین شحنه ‌تبار، احمد ذوعلم، علیرضا نوری‌زاده و محمدرضا اربابی با مشارکت کانون سراسری مترجمان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.