کد خبر: 43118
تاریخ انتشار: شنبه, 04 بهمن 1399 - 08:06

داخلی

»

کتاب

برگزاری سه نشست‌ بین‌المللی در چهارمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
بخش بین‌الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سه نشست بین‌المللی را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند.
برگزاری سه نشست‌ بین‌المللی در چهارمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش لیزنا، همزمان با چهارمین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سه نشست‌ بین‌المللی از سوی بخش بین‌الملل این نمایشگاه در قالب تالار گفت‌وگو برگزار می‌شود.

روز شنبه چهارم بهمن‌ماه، نشست «زبان فارسی در کشورهای حوزه عربی» با حضور خیریه دماک قاسم (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد، مترجم و مولف در زمینه ادبیات فارسی)، منی بعزاوی (شاعر و نویسنده تونسی)، آمال‌بن ابراهیم العبادی (نویسنده و عضو انجمن دوستی ایران و تونس)، دلال عباس (مدیر مسئول مجله الدارسه الادبیه دانشگاه بیروت و استاد پیشین ادبیات تطبیقی (عربی- فارسی) دانشگاه بیروت) و محمد فراس حلباوی (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق و عضو انجمن مترجمان زبان عرب) از ساعت 11 تا 13 با همکاری بنیاد سعدی برگزار خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های چهارمین روز از نمایشگاه مجازی کتاب نشست‌ «فلوشیپ استانبول:  Introducing Istanbul Fellowship Program» از ساعت 13:30 تا 15:30 بر‌گزار می شود. در این نشست علیرضا نوری‌زاد (دبیر اجرایی طرح گرنت ایران) و سدا دارکان چیفتچی (عضو کمیته اجرایی فلوشیپ استانبول) در تالار گفت‌وگو به نشانی https://www.skyroom.online/ch/tibf2021/istanbul  حضور خواهند داشت. 

سومین نشست در این روز نیز با عنوان «گرنت ایران، ترکیه و صربستان: Introducing Book Grant Program(Iran, Turkey, Serbia)» در بستر اسکای‌روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/tibf2021/grant ساعت 16 تا 18 اجرا می‌شود. 

علیرضا نوری‌زاد (دبیر اجرایی طرح گرنت ایران)، تانر بیوگلو (معاون مدیر کل کتابخانه‌ها و انتشارات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه)، نزار کارا (مدیر طرح گرنت تدا) و ملادن وسکوویچ (مشاورعالی وزارت فرهنگ و رسانه صربستان) از میهمانان این نشست هستند. 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir  ادامه خواهد داشت.