کد خبر: 43145
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1399 - 14:30

داخلی

»

کتاب

ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی میزبان یازده نشست مجازی شد

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی میزبان یازده نشست با موضوع اسباب‎بازی، نوشت‌افزار و کالاهای فرهنگی در فضای مجازی است.
ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی میزبان یازده نشست مجازی شد

به گزارش لیزنا، با مجازی شدن  نشست‌های  ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی، تولیدکنندگان، کارآفرینان و برنامه‌ریزان حوزه صنایع دستی و کالاهای فرهنگی در سراسر کشور امکان بهره‌مندی از  مباحث تحلیلی را طی یازده نشست تخصصی خواهند داشت.

این‌نشست‌ها از هفتم بهمن آغاز شده و تا ششم اسفند ادامه خواهد داشت.

براین اساس «ردپای هنرمند در بازآفرینی و تولید عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های بومی» عنوان نشستی است که سه‌شنبه هفتم  بهمن برگزار خواهد شد. امیر سهرابی ( مدیر موزه عروسک و اسبا بازی کاشان) و افسانه احسانی ( مدرس و پژوهشگر) سخنرانان این نشست خواهند بود.

«اسباب‌بازی در کرونا» عنوان نشستی با حضور مجید قادری ( مدرس و متخصص حوزه بازی و اسباب بازی) و آزاده بیات ( مولف و مدیر بخش اسباب بازی موزه عروسک‌های ملل) است. این نشست که دوشنبه ۱۳ بهمن برگزار می‌شود بر موضوع « بازی‌‌ها و اسباب‌بازی‌های مناسب شرایط کرونایی»  تمرکز خواهد داشت.

«سبک زندگی و فن آوری‌های روز در صنعت  نوشت افزار»، «عوامل موثر بر تولید کالاهای فرهنگی» و « آینده پژوهی در حوزه نوشت افزار» عنوان نشست‌هایی است که به ترتیب در روزهای چهارشنبه ۱۵ بهمن، یکشنبه ۱۹ بهمن و دوشنبه ۲۰ بهمن برگزار می‌شود. مهدی حسینی‌پور ( تولیدکننده محصولات رسانه‌ای) و سید حامد فیروزی( تولیدکننده و مشاور حوزه میراث فرهنگی)، بهزاد سلیمانی ( مولف، طراح و عضو هیئت علمی‌دانشگاه) و مجید اکبری( مدیر روابط عمومی‌انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور) در این نشست‌ها به طرح مبانی تولید، موانع پیش رو، راهکارها و شیوه‌های تولید خواهند پرداخت.

همچنین قرار است متخصصان کالاهای فرهنگی، فناوری‌های نرم، اسباب‌بازی  و محصولات فرهنگی اقوام ایرانی در سایر نشست‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازند که خبر این نشست‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند این نشست‌ها را در صفحه رسمی‌جایزه کالاهای فرهنگی( فیروزه) به آدرس @jayezeh.firrozeh   دنبال کنند. این نشست‌ها ساعت ۱۸ برگزار می شوند.