کد خبر: 44115
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مرداد 1400 - 08:25

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

قدیمی‌ترین نشریه کتابداری در ایران موفق به کسب رتبه الف وزارت علوم شد

منبع : لیزنا
فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات با صاحب‌امتیازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس آیین‌نامه نشریات علمی مصوب 09-02-1398 در ارزیابی سال 1399 رتبه الف را در رتبه‌بندی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد.
قدیمی‌ترین نشریه کتابداری در ایران موفق به کسب رتبه الف وزارت علوم شد

به گزارش لیزنا، فریبرز خسروی، سردبیر فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات گفت: در سال گذشته پس از مطالعه وضع موجود و انجام بررسی‌های لازم تغییراتی در روند کارها ایجاد شد. ضمن فراهم‌نمودن بسترلازم برای فراخوان مقاله در سطح بین‌المللی، تغییراتی در سه بخش انجام شد. ایجاد آیتم‌ها و محتواهای جدید (۲۲ مورد)، اصلاحات گرافیکی (۳ مورد) و به‌روزرسانی‌ها (۹ مورد). آنچه حائز اهمیت است سخت‌کوشی، تعهد و دلسوزی تیم جدید نشریه برای ارتقای نشریه بود. سال گذشته سه داور بین‌المللی مطرح در حوزه سازماندهی اطلاعات به اعضای هیئت تحریریه اضافه شد.

سردبیر نشریه افزود: مهندسی مجدد فرایندها از پذیرش تا انتشار سبب کاهش زمان پذیرش و انتشار مقاله‌ها شد. از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده در سال گذشته تدوین "رهنمودهای اخلاقی نشریه "به فارسی و انگلیسی؛ طراحی و بارگذاری "فلودیاگرام فرایند پذیرش مقالات" به فارسی و انگلیسی، تهیه قالب نشریه به فارسی و انگلیسی برای تسهیل در نگارش و ارسال مقاله است.

فریبرز خسروی از اعضای هیئت تحریریه، مدیر مسئول، کارشناس و ویراستار ارشد نشریه قدردانی کرد و از علاقمندان خواست تا در مباحث زیر مقالات فارسی و انگلیسی اصیل خود را به نشریه خود ارسال کنند.

1) سازماندهی اطلاعات، مدیریت، و اشاعه اطلاعات؛

2) پردازش، مستندسازی، و فنون کسب و مدیریت اطلاعات و دانش؛

3)خطمشی‌ها ، راهبردها، ابزارها، و فنون ذخیره و بازیابی اطلاعات؛

4) مباحث نظری کتابداری و علم اطلاعات؛

5)مطالعات ملی در موضوع آموزش و پژوهش کتابداری و علم اطلاعات.

همچنین وی از کاربران نشریه درخواست کرد تا با ارسال نظرات و پیشنهادات به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تیم نشریه را از نظرات خود بهره مند کنند.

 

WhatsApp Image 2021-07-19 at 05.04.09.jpeg