کد خبر: 46496
تاریخ انتشار: شنبه, 23 مهر 1401 - 07:23

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

وجود 13 هزار کتاب‌ صوتی در کتابخانه گویای رضوی

منبع : لیزنا
کتابخانه گویای رضوی دارای 13 هزار کتاب‌ صوتی مختلفی است  که به صورت لوح فشرده، کتاب خط بریل و نرم‌افزارهای ویژه به روشندلان خدمات می دهد.
وجود 13 هزار کتاب‌ صوتی در کتابخانه گویای رضوی

به گزارش لیزنا، کتابخانه گویای رضوی برای ارائه خدمات به افراد نابینا و کم بینا در منطقه طلاب مشهد و در محل کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، راه اندازی شد و تا امروز که 16 سال از تاسیس آن می گذرد همچنان در حال ارائه خدمات به این قشر از جامعه در سراسر کشور است.

مصطفی سلطانی، رئیس کتابخانه گویای رضوی، این کتابخانه را دارای 13 هزار کتاب‌های صوتی مختلفی عنوان کرد که به صورت لوح فشرده، کتاب خط بریل و نرم‌افزارهای ویژه به روشندلان خدمات می دهد.

وی افزود: کتاب‌‌های صوتی در زمینه‌های کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و نظیر آنها است  که لیست این منابع در وب‌سایت library.razavi.ir/gooya قرار داده شده است.

سلطانی به همکاری کتابخانه گویا با کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: این کتابخانه منابع درخواستی اعضای خود در مشهد را از طریق این کتابخانه و در خارج از مشهد (سراسر ایران) از طریق پست به دست نابینایان و کم‌بینایان می‌رساند.

وی ادامه داد: روشندلان می‌توانند با ارسال مجازی یک مدرک دال بر کم‌ بینایی یا نابینایی خود، پس از عضویت در کتابخانه گویای رضوی، از تمامی خدمات این کتابخانه در سراسر کشور به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

سلطانی، ارائه لینک دانلود منابع صوتی جهت دسترسی سریعتر اعضا به منابع درخواستی، استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه و ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست را بخشی از این خدمات برشمرد.

وی افزود: کتابخانه گویا مستقیماً با مراکز مربوط به روشن‌دلان مانند انجمن نابینایان در نیشابور، سبزوار و شیروان، کانون خادمیاران شیراز، کتابخانه دانشگاه پیام نور قزوین، دفتر فرهنگ معلولان قم و کتابخانه شهرداری اصفهان، بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد، مرکز بهزیستی شهید جلیلیان مشهد و نظیر این موارد همکاری دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه گویای رضوی با اخبار و مطالب جدید به صورت منظم به روزرسانی شده، تصریح کرد: اخبار و اطلاعات کتابخانه گویا به مناسبت های مختلف در رسانه‌های چاپی و غیر چاپی ، در فضای مجازی و خبرگزاری‌های مختلف و همچنین اخبار صدا و سیما منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس کتابخانه گویای رضوی همچنین به عملکرد این کتابخانه در 6 ماهه نخست سال 1401 اشاره کرد و گفت: طی این مدت یکهزار و 40 عنوان کتاب به اعضا در مشهد و سایر شهرها از طریق کتابخانه سیار و ارسال پستی تحویل شده است

کتابخانه گویای رضوی در حال حاضر 313 نفر عضو اعم از دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد دارد که از سراسر کشور با این کتابخانه در ارتباط بوده و در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دکتری، ارشد، کارشناسی، کاردانی، دیپلم و زیر دیپلم مشغول به ادامه تحصیل هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب سایت کتابخانه گویا : http://library.aqr.ir/gooya ،  پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدgooya.  یا به صورت حضوری به آدرس خراسان رضوی – مشهد - خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی، خیابان مجلسی غربی 1 . تلفن  2766444-0513 با این کتابخانه در ارتباط باشند.