کد خبر: 45246
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 بهمن 1400 - 14:32

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

از پایگاه تخصصی انقلاب اسلامی رونمایی شد

منبع : لیزنا
پایگاه تخصصی «انقلاب اسلامی» در ایام گرامی داشت چهل و سومین دهه فجر انقلاب در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی معرفی و رونمایی شد.
از پایگاه تخصصی انقلاب اسلامی رونمایی شد

به گزارش لیزنا، مهدی کریمی؛ رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال، راه‌اندازی این پایگاه را با هدف کمک به پژوهشگران در دستیابی به منابع پژوهشی و مستند مرتبط با انقلاب اسلامی در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی عنوان کرد.

وی پایگاه تخصصی انقلاب اسلامی را مشتمل بر 30 هزار منبع دیجیتال عنوان کرد که این مجموعه از کتاب چاپی، پایان نامه، تصاویر، کتاب الکترونیکی، مقاله الکترونیکی، بریده جراید و ... به زبان‌های مختلف انگلیسی، عربی و فارسی تشکیل شده است.

کریمی، به‌روز رسانی  و توسعه پایگاه تخصصی، ارائه اطلاعات فراداده‌ای منابع اطلاعاتی مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین نسخه دیجیتال منابع با درنظر گرفتن قوانین ملی و بین‌المللی به پژوهشگران را از خدمات این پایگاه تخصصی برشمرد.

وی، با اشاره به دسترسی به منابع این پایگاه از طریق 46 ایستگاه مطالعه دیجیتال در شهرهای مختلف کشور گفت: پژوهشگران در سراسر جهان نیز می‌توانند با مراجعه به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی و یا با استفاده از سامانه‌های مختلف موجود در این کتابخانه ازجمله خدمات تحویل مدرک و امانت دیجیتال، از منابع موجود در این پایگاه بهره‌مند شوند.