کد خبر: 45473
تاریخ انتشار: شنبه, 28 اسفند 1400 - 22:47

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه «بهارانه رضوی» گشایش یافت

منبع : لیزنا
«بهارانه رضوی» با نمایش آثار شاخص خطاطی میرحسین زنوزی با محوریت بهار در نگارخانه رضوی موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.
نمایشگاه «بهارانه رضوی» گشایش یافت

به گزارش لیزنا، این هنرمند تبریزی، 43 تابلوی خوشنویسی خود را که با خط نستعلیق، نقاشی خط، قلم‌ها و شیوه‌های مختلف خلق کرده، در معرض نمایش قرار داد.

به گفته این هنرمند، آیات قرآن، احادیث و اشعار شاعران در وصف حول حالنا، موضوع آثار وی در این نمایشگاه را شامل می‌شود.

زنوزی درخصوص سبک خطاطی و محتوای آثارش گفت: این آثار تلفیقی از خطوط نستعلیق، نسخ و نقاشی‌خط است و مضامین بیشتر تابلوهایش، آیات قرآن، احادیث، اشعار شاعران و سخنان پندآمیز بزرگان است.

وی همچنین به استفاده از اشعار شاعرانی همچون شهریار، پروین اعتصامی و صائب تبریزی در اثار خود مبادرت ورزیده است.

استاد میرحسین زنوزی از سال 1347 فعالیت خود را در رشته خوش‌نویسی آغاز کرده و تاکنون 29 نمایشگاه را به صورت انفرادی در ایران و200 نمایشگاه مشترک را در سایر کشورها اعم از ترکیه، تایلند، قرقیزستان و آذربایجان برگزار کرده است.

استاد زنوزی 17 سال مسئول انجمن خوش‌نویسان تبریز بوده و حدود 15 سال است به عضویت شورای عالی انجمن خوش‌نویسان ایران در آمده است.

«بهارانه رضوی» از 28 اسفندماه تا7 فروردین ماه سال 1401، در محل موزه مرکزی آستان قدس رضوی میزبان حضور علاقه‌مندان خواهد بود. 

طی مدت برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از خطاطی حضوری استاد بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، مجموعه آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان کشور با برپایی نمایشگاه‌های متنوع مانند خوش‌نویسی، عکس و پوستر در مسیر اشاعه فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه هنر رضوی فعالیت می‌کند.