کد خبر: 26374
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آذر 1395 - 08:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) رونمایی می‌شود

منبع : لیزنا
نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) با حضور محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  امروز دوشنبه، 29 آذر ساعت 11 در تالار سخن ایرانداک رونمایی می‌شود.
نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) رونمایی می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در راستای اجرای آیین‌نامه ابلاغی اخیر از سوی وزارت علوم‌، تحقیقات، و فناوری مبنی بر ثبت و اشاعه همه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در ایرانداک، نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران(گنج)، با امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها رونمایی می‌شود.

ایرانداک با رونمایی نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را فراهم می‌آورد.

گفتنی است، کار پایگاه اطلاعات علمی ایران، نخستین بار در سال 1370 بر روی اینترنت شروع شد؛ و در گذر زمان، نسخه‌های گوناگونی از آن با فناوری‌های روز به‌کار رفته‌اند.

این پایگاه هم‌اکنون مرجع بسیاری از پژوهشگران ایران و جهان است و بیش از 550 هزار کاربر، 80 هزار روزانه جست‌وجو در آن انجام می‌دهند.

 اکنون بیشترین داده‌های روزآمد گنج از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ (پارسا)هاست، ولی قلمرو مدیریت اطلاعات علم و فناوری بسیار گسترده بوده و طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها،‌ رساله‌ها، پیشنهاده‌ها، پروانه‌های اختراع، گزارش‌های دولتی، همایش‌های علمی، نشریه‌های علمی، مقاله‌های علمی، ناشران علمی، و روزنامه‌ها و همچنین کتاب‌شناسی‌ها، واژه‌نامه‌ها، و فهرست‌های مستند نام‌ها را در بر داشته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: